Economia02/07/2018

Carrefour i Tesco signen un acord de compres conjuntes per esquivar l'arribada d'Amazon

La cadena francesa i la britànica gestionaran les relacions amb els proveïdors de manera conjunta

Ara

BarcelonaLa cadena de supermercats francesa Carrefour i la seva competidora Tesco han acordat formar "una aliança estratègica a llarg termini" durant un període d'almenys tres anys per gestionar de manera conjunta les relacions amb els proveïdors i millorar els marges de compra, segons han informat els dos gegants de la distribució europea aquest dilluns.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'acord es podria formalitzar en els dos pròxims mesos i cobrirà, per exemple, la compra conjunta de productes de marca pròpia. Segons les dues multinacionals, aquesta col·laboració els permetrà millorar la qualitat i l'assortiment de productes que ofereixen als seus clients, amb preus fins i tot més baixos dels actuals.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquest moviment, les dues companyies també volen augmentar la seva competitivitat davant l'empenta dels competidors online com Amazon i Alibaba o les cadenes de supermercats alemanyes Aldi i Lidl. Tesco i Carrefour han destacat que malgrat l'acord global continuaran treballant respectivament amb els seus proveïdors a escala local i nacional.

"Aquesta aliança estratègica entre Carrefour i Tesco representa un gran acord i combina l'experiència de compra de dos líders mundials, complementaris geogràficament, amb estratègies comunes", ha declarat Alexandre Bompard, president i conseller delegat de Carrefour Group i ha assegurat que aquest acord permet a l'empresa fer un pas més en la implantació de la seva nova estratègia.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, Dave Lewis, el conseller delegat de Tesco, ha expressat la seva satisfacció amb l'acord i ha insistit que aquesta aliança ajudarà l'empresa britànica a millorar la capacitat d'elecció, la qualitat i el valor per als consumidors.