Comerç

El gran salt d'Abacus: destinarà 30 M€ a convertir-se en una plataforma cultural

Transformarà botigues i crearà una plataforma audiovisual per a nens i joves

2 min
L'interior d'una botiga Abacus

BarcelonaLa cooperativa Abacus té un fort pla de creixement i transformació, en el qual invertirà 30 milions d'euros fins al 2027, amb l'objectiu de créixer i transformar-se en una gran plataforma de l'àmbit educatiu-cultural, segons han explicat els codirectors generals de la companyia, Oriol Soler i Salvador Garcia. Una tercera part dels recursos, 10 milions d'euros, es destinaran a la digitalització.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però potenciar el món online no és l'únic propòsit. Alguns negocis tradicionals, com les botigues, viuran una important transformació. Dels 48 establiments actuals, 25 es transformaran en els denominats Espais Abacus, seguint el model de l'establiment d'Enric Granados, i d'aquests 25, una desena s'especialitzaran en el negoci de llibreria. La finalitat és la "millora de l'experiència del client", segons Oriol Soler, amb dos vessants: l'especialització dels treballadors per donar una millor atenció i l'omnicanalitat, és a dir, facilitar la compra tant física com online.

Per fer front a aquest repte, es destinaran tres milions d'euros a les botigues i tres milions més a la logística, amb el propòsit d'arribar a qualsevol punt d'Espanya en només 24 hores, ha apuntat Salvador Garcia. El gran repte, amb el pla de transformació, és convertir-se en una alternativa real, però local, als grans operadors mundials, com Amazon, que cada cop esgarrapen més mercat.

A part de reforçar i digitalitzar aquests negocis tradicionals, Abacus té també altres reptes, com reforçar el suport a les escoles i potenciar la creació de continguts, aprofitant i impulsant els seus negocis actuals editorials, tant de llibres com de publicacions periòdiques. A la creació de continguts es destinaran cinc milions d'euros.

Plataforma audiovisual

Una de les grans apostes de futur, amb altres socis, és la posada en marxa d'una plataforma audiovisual –una mena de Filmin– per a nens i joves impregnada "del vector català i els valors d'Abacus", segons ha matisat Soler.

A part d'aquestes inversions, Abacus també en farà d'altres de financeres, com la compra d'un immoble al centre de Barcelona de 1.000 metres quadrats per portar-hi part de les oficines. A les inversions immobiliàries i de generació elèctrica per l'autoconsum s'hi destinaran tres milions d'euros.

La companyia espera potenciar el seu creixement amb aquestes inversions. L'empresa, amb 35 milions de fons propis i molta liquiditat després de la venda del seu centre logístic, espera passar dels 100 milions d'euros de facturació aquest any a uns 150 milions l'any que ve, ha detallat Soler. Garcia ha detallat que el primer semestre ja s'han superat els nivells prepandèmia amb un creixement del 10%.

stats