Farmacèutiques

Les farmacèutiques catalanes Isdin i MartiDerm, als tribunals per un producte

L'empresa dels Esteve i els Puig força la retirada d'un protector solar de l'empresa dels Martí

2 min
Producte retirat de les farmàcies de la marca MartiDerm

BarcelonaLa secular discreció del sector farmacèutic català s'ha vist sacsejada els últims dies per la notícia d'un enfrontament entre dos actors de l'ecosistema català. Les catalanes Isdin (societat dels farmacèutics Esteve i els perfumers Puig al 50%) i MartiDerm (dedicada a la dermocosmètica) han anat als tribunals arran d'un conflicte per un producte de la segona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El producte en qüestió pertany a la gamma de protecció solar de MartiDerm i forma part de la nova línia Sun Care. L'ARA ha pogut comprovar in situ en una farmàcia que aquest producte, efectivament, ja no està a la venda.

Fonts del sector han explicat a l'ARA que MartiDerm ha hagut de retirar-lo arran d'una queixa interposada per Isdin. Aquestes fonts apunten que l'empresa va presentar una denúncia per un incompliment de MartiDerm en matèria del packaging, cosa que va comportar la retirada del producte. El portaveu d'Isdin no ha volgut respondre a les preguntes de l'ARA, mentre que fonts oficials de MartiDerm afirmen que el tema està "judicialitzat" i que "no faran cap comentari". Això sí, aquesta veu confirmava que el conflicte va sorgir per una qüestió de packaging "que no afecta la patent, la formulació ni la qualitat del producte".

Empreses en plena expansió

Les dues empreses familiars són actors importants del sector de la dermocosmètica. Isdin, dedicada als productes dermatològics i de fotoprotecció, va tancar l'any 2021 amb una facturació de 340 milions d'euros, un augment de vendes respecte a l'any anterior del 13%. El seu conseller delegat és Juan Naya i compta amb una àmplia gamma de productes en matèria de protecció solar, cosmètica i tractaments contra l'acne. Pel que fa a MartiDerm, que té Montse Martí com a consellera delegada, va facturar el 2019 –abans de la crisi del covid– 44,3 milions d'euros, amb uns guanys que pujaven a set milions, segons el Registre Mercantil. En aquell moment tenia 212 treballadors, segons la mateixa font. El producte estrella de l'empresa, fundada per Josep Martí Tor el 1952, són les ampolletes antienvelliment Photo-Age. MartiDerm ha sigut notícia els últims anys per les seves espectaculars vendes al Dia del Solter a la Xina, per mitjà d'Alibaba Tmall Global.

stats