Eurofragance inverteix 10 M€ per ampliar la seva fàbrica de Rubí
La planta triplicarà la seva capacitat de producció
BarcelonaLa multinacional de fragàncies Eurofragance ha inaugurat aquest dimecres les noves instal·lacions del seu centre de producció a Rubí (Vallès Occidental), que ha ampliat amb una inversió de deu milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat.
El projecte d'ampliació i millora de la planta inclou la construcció de noves instal·lacions i la compra de nous robots de dosificació que permetran triplicar la capacitat productiva de la fàbrica. El projecte ha inclòs "una remodelació de les oficines i laboratoris" i un increment de 2.000 metres quadrats de la planta de producció, segons Clara Mena, directora d'operacions del grup.
Així, el centre de Rubí passarà a encarregar-se d'aproximadament la meitat de la producció anual de la companyia en l'àmbit global i "satisfer la creixent demanda" dels mercats europeu, africà, turc i del Pròxim Orient, segons indica el comunicat. "L'ampliació de la planta també permet a Eurofragance potenciar les categories de productes més enllà de la perfumeria final, que requereixen un volum de producció elevat", afegeix.
En aquest sentit, la inversió ha automatitzat el 80% de les operacions. A més, també s'hi han instal·lat plaques fotovoltaiques, que generen un terç de les necessitats energètiques de les instal·lacions, segons Santiago Giménez, director global d'enginyeria de les plantes d'Eurofragance.
La inauguració de les noves instal·lacions aquest dimecres ha anat a càrrec del conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper. L'ampliació del centre coincideix amb el 35è aniversari de la companyia, fundada a Rubí el 1990. Actualment, la multinacional té uns 550 treballadors en diversos països i va tancar el 2024 amb una facturació de 180 milions d'euros.