El Saló Nàutic es reformula per atraure més compradors
L'esdeveniment aposta pels vaixells de gran eslora i s'expandeix fins al Moll de Barcelona
BarcelonaEl Saló Nàutic torna després del parèntesi de la Copa Amèrica, quan els espais habilitats per seguir la competició i les bases dels equips van impedir que es pogués celebrar. Després de la pausa forçada, l'esdeveniment es reformula aquest any per afavorir la qualitat sobre la quantitat, apostant per guanyar terreny i per intentar seduir un client que s'està resistint a comprar aquest any.
Del 8 al 12 d'octubre, el certamen, organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l'Associació Nacional d'Empreses Nàutiques (ANEN), incrementarà l'oferta de vaixells de grans dimensions per atraure un públic més prèmium. "L'edició d'aquest any marca un punt d'inflexió en la trajectòria del saló perquè apostem per una millora substancial de la qualitat global", exposa el president del saló, Luis Conde.
El 62è Nàutic comptarà amb uns 200 expositors i mostrarà 500 embarcacions: un 24% seran de gran eslora —d'entre 16 i 30 metres—, més del doble que va haver-hi en la darrera edició. Prop d'una seixantena dels models que s'exposaran no s'han vist mai i uns 130 dels vaixells seran a l'aigua. Hi participaran marques com Brunswick, Beneteau, De Antonio Yachts, Garmin, Kawasaki, Lagoon, Yamaha i Zodiac. Noves companyies que aterraran a l'esdeveniment seran drassanes espanyoles com Kumbra, Level, Maxim i Cleemenss i les italianes Explorer i Rio Yachts.
Com a novetat, el saló incorporarà el Moll de Barcelona al recorregut, aprofitant la transformació que viu aquesta zona del port amb l'obertura d'espais per a la ciutadania. L'àrea expositiva la complementaran espais habituals del saló com Marina Port Vell i els molls de la Fusta i d'Espanya. Per completar la visita, un vaixell elèctric connectarà els molls de Barcelona i Espanya per tenir una visió completa de tota l'oferta exposada.
A més, també per primer cop el Nàutic disposarà d'un espai de trobada entre visitants i marques, situat al Moll de Drassanes, just abans del de Barcelona. Hi seran presents marques com CaixaBank, Occident, Espígul Inmobiliaria, Land Rover Quadis i Tara. A banda, es podrà tastar un menú degustació del xef Rafa Zafra per 150 euros, però també hi haurà tapes a partir de 4,90 euros.
Finalment, el saló comptarà amb un centenar d'experts en més de trenta sessions. El programa de conferències, organitzat pel Port de Barcelona, debatrà sobre qüestions com la innovació, la sostenibilitat i l'economia blava. Entre els ponents hi haurà el president del Port de Tànger, Mohammad Ounaya; el conseller delegat de Seabots, Pau Guasch; el president de Marines d'Espanya, Tomás Azcárate; la directora de l'Institut de Nàutica de Barcelona, Mireia Latre, i la cofundadora d'Ocean Ecostructures, Mireia de Mas.
Tots aquests canvis han de remar perquè el saló torni a agafar força amb una millor oferta que capti grans compradors nacionals i internacionals. "La nostra intenció és reposicionar-nos en el calendari internacional com un esdeveniment de més nivell en un període màxim de tres anys i apostar per més presència d'empreses líders internacionals", remarca el director del saló, Josep Antoni Llopart. Tot això, en un moment en què les vendes estan disminuint, amb unes 4.000 matriculacions entre els mesos de gener i agost, un 5,3% menys en comparació amb l'any anterior, passat el creixement que es va viure després de la pandèmia.