Tecnologia
Economia 20/04/2022

La italiana ShopFully compra la catalana Tiendeo per 35 M€

La plantilla de 200 empleats del portal de catàlegs online es mantindrà a Barcelona

2 min
Tiendeo frega els 10 M€ i entra en els bàners de publicitat

BarcelonaUna de les tecnològiques catalanes amb més d'una dècada d'història canvia de mans. La companyia italiana ShopFully ha comprat el portal de catàlegs online Tiendeo per 35 milions d'euros, segons va avançar ahir La Información i ha explicat aquest dimecres la mateixa empresa. L'operació és per al 100% de la plataforma que van fundar les bessones Eva i Maria Martín i Jonathan Lemberger el 2011, que passaran a ocupar càrrecs directius a la cúpula de ShopFully. L'objectiu del grup italià és consolidar la seva operativa a Europa, perquè després de l'adquisició tindrà presència en una dotzena de països i ampliarà la xarxa d'usuaris actius fins als 45 milions.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tiendeo dona feina a uns 200 treballadors i la seva seu principal és situada al barri de la Barceloneta, a l'edifici Pier01 de l'associació Tech Barcelona. Segons fonts de l'empresa, ara per ara l'únic impacte que es preveu és la recol·locació de l'equip per al mercat italià, perquè se solaparia massa amb les operacions de ShopFully. Amb aquesta operació, passa a tenir una plantilla de més de 370 professionals de gairebé 30 nacionalitats.

"Estem encantats d'unir-nos i crear el líder europeu de drive to store", ha assegurat Eva Martín. Aquest concepte en anglès s'utilitza per a les estratègies de màrqueting que aconsegueixen atreure els clients fins a les botigues a través d'anuncis online. En el cas de Tiendeo, amb els catàlegs que promocionen les ofertes de cadenes de distribució com MediaMarkt, La Sirena i Carrefour.

Entre la venda física i l'online

Precisament, la companyia ha destacat que aquesta compra s'emmarca "en un context de gran transformació en el comportament del consumidor i la seva experiència de compra". Segons Tiendeo, encara que el 75% de les decisions de compra a Europa es prenen a través dels canals digitals, el 80% de les vendes es continuen realitzant a les botigues físiques. El grup preveu que el creixement del 70% del comerç durant els pròxims anys encara provingui del canal físic.

Entre els accionistes de Tiendeo hi havia el fons Cabiedes & Partners i altres inversors a títol individual, com els germans Encinar, fundadors d'Idealista; el cofundador de la gestora de fons indexats Indexa Capital, François Derbaix; i el soci fundador de l'acceleradora SeedRocket, Jesús Monleón.

stats