Medtronic es queda la farmacèutica irlandesa Covidien per 31.700 milions

La multinacional nord-americana fa un pas endavant amb aquesta operació per esdevenir la principal companyia tecnològica i de serveis mèdics del món

Europa Press
16/06/2014
1 min

MinneapolisEl proveïdor nord-americà de solucions, tecnologies i serveis mèdics Medtronic ha arribat a un acord definitiu per adquirir la farmacèutica irlandesa Covidien. El preu que n'ha pagat per acció és de 93,22 dòlars, el que equival a 42.900 milions de dòlars aproximadament (31.705 milions d'euros), segons ha informat en un comunicat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons els termes de l'operació, els accionistes de Covidien rebran 35,19 dòlars en efectiu per cada títol que posseeixin de la farmacèutica, i 0,95 accions ordinàries de Medtronic. Això suposa una prima del 29% respecte el preu de tancament de 60,70 dòlars de les accions de Covidien el passat 13 de juny, l'últim dia de cotització abans de conèixer-se l'operació.

L'operació ha estat aprovada per unanimitat del consell d'administració de totes dues companyies. Medtronic registrarà, d'aquesta manera, un pas endavant "significatiu" com la principal companyia de tecnologia i serveis mèdics del món.

L'empresa conjunta -que situarà la seva seu a Irlanda- tindrà una àmplia cartera de productes, un perfil de creixement diversificat i un gran abast geogràfic, amb 87.000 empleats en més de 150 països. A més, generarà uns ingressos de 27.000 milions de dòlars (19.954 milions d'euros), dels quals 3.700 milions de dòlars vindran dels mercats emergents.

Amb tot, la seu operativa de Medtronic es mantindrà a Minneapolis, on compta amb 8.000 treballadors.

stats