Transports
Economia 07/06/2021

La presidenta d'Adif reconeix que Rodalies era "una espina clavada" i aposta per col·laborar amb el territori

Isabel Pardo de Vera crida a aprofitar els fons europeus i diu que Adif crearà un miler de llocs de treball a Catalunya

2 min
Estacií de la Sagrera

La presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, ha reconegut aquest dilluns que la conservació i el manteniment de la xarxa de Rodalies a Catalunya era una "espina clavada" que tenia la companyia, però ha augurat una millora substancial dedicant-hi més recursos, tant en inversions com en personal, i en col·laboració amb el territori. Pardo de Vera ho ha explicat durant una conferència telemàtica organitzada pel Col·legi d'Enginyers de Camins i el Cercle d'Infraestructures.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La presidenta d'Adif ha indicat que el contracte programa signat amb el ministeri permet tenir ara certesa sobre les inversions, alhora que ha assenyalat que la companyia crearà 6.170 llocs de treball fins al 2025, dels quals un miler seran a Catalunya. Segons ha dit, amb aquestes inversions i el nou personal es pretén "recuperar la confiança dels clients". Alhora, ha deixat molt clar que la companyia "no deixarà escapar" l'oportunitat que signifiquen els fons europeus de recuperació per potenciar les inversions.

Pardo de Vera ha repassat les diferents obres que està fent el gestor d'infraestructures ferroviàries a Catalunya, entre les quals ha destacat l'accés a l'aeroport, que ha donat per segur que explotarà Ferrocarrils de la Generalitat, malgrat que Renfe també vol aconseguir l'explotació d'aquest servei. No obstant això, no ha aclarit si és partidària que a l'aeroport del Prat hi arribi la línia d'alta velocitat, tal com sí que està previst en el cas de l'aeroport de Barajas, a Madrid.

Fracàs en mercaderies

La presidenta d'Adif, però, s'ha mostrat molt disposada a col·laborar amb la Generalitat i els ajuntaments catalans per millorar el servei i convertir el ferrocarril en una opció clara de mobilitat en un moment en què cada cop pesa més la sostenibilitat. També ha apostat per connectar els ports catalans amb la xarxa ferroviària, tenint en compte la reclamació històrica de nous accessos ferroviaris tant del port de Barcelona com del de Tarragona i la seva connexió amb el Corredor Mediterrani. Respecte al tràfic de mercaderies, ha reconegut que és un "fracàs perquè a Espanya el ferrocarril només té un 5% de quota". Per això s'ha compromès a treballar conjuntament amb els ports i a potenciar les autopistes ferroviàries, en les quals Catalunya "ha sigut pionera".

stats