Tecnologia

Glovo celebra 10 anys de "supervivència" i obre un nou capítol sense falsos autònoms

El president de la Generalitat, Salvador Illa, la patronal Foment i els sindicats majoritaris escenifiquen el seu suport a la plataforma

BarcelonaGlovo, la plataforma d'enviaments a domicili, ha celebrat 10 anys de vida aquest dilluns entre congratulacions de les administracions i l'empresariat, però també amb la vista posada en els tribunals. De dimarts a divendres tindrà lloc el judici per la demanda interposada per Just Eat per presumpta competència deslleial de la companyia catalana. Segons ha proclamat el cofundador de Glovo Òscar Pierre, en un acte celebrat a la seva seu del Poblenou, aquests deu anys marquen un canvi d'era per a l'empresa, que va començar com una start-up tecnològica i ara, diu, "és moment de deixar de ser menys emprenedors i ser més empresaris".

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta nova etapa començarà amb l'esperada regularització de la seva plantilla de riders: "A partir de l'1 de juliol ja tindrem tota la flota de treballadors sota un contracte laboral a Espanya", ha assegurat Pierre. "Aquest canvi de model és inèdit, cap altra plataforma ha fet un canvi tan gran i en tan poc temps, però estem contents d'obrir un nou capítol i que no hi hagi conflicte", ha celebrat.

Cargando
No hay anuncios

La fi del model de falsos autònoms ha merescut la principal felicitació per part del president de la Generalitat, Salvador Illa, que s'ha encarregat de la cloenda de l'acte: "Per a nosaltres és molt important aquest pas de regulació laboral per part de Glovo", ha dit Illa. "Volem empreses com Glovo a Barcelona, però també volem que adaptin el seu sistema a la regulació. De fet, és per això que he vingut avui aquí, perquè s'obre una nova etapa que fa possible el model de Glovo adequat a la regulació del nostre país", ha destacat. I ha acabat amb un "moltes felicitats i sempre al vostre costat".

L'escenificació d'aquesta "nova etapa" de Glovo ha estat ben clara: hi han assistit representants empresarials, de les administracions i del món emprenedor, però també del món sindical, com Pepe Álvarez (UGT) i Javier Pacheco (CCOO), en una mostra de suport al gir de l'empresa cap al model laboral.

Cargando
No hay anuncios

També el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha redoblat el seu suport a Glovo inaugurant la festa: "Una de les notes positives del fet que a Catalunya hagi tornat l'estabilitat política i econòmica és que el ressorgiment empresarial és una realitat. Aquest és un acte significatiu. Els deu anys de Glovo són un senyal inequívoc que anem per bon camí", ha dit. "Per a Foment, Glovo representa un nou model d'èxit empresarial català: model d'èxit tecnològic, d'innovació i internacionalització, un model disruptiu i resilient; probablement és un dels unicorns més importants de la UE i ha demostrat a la societat catalana, espanyola i internacional que és capaç de competir en aquest model de negoci amb Silicon Valley, amb París, amb Amsterdam", ha afegit Sánchez Llibre.

Cargando
No hay anuncios

Deu anys de "supervivència"

Els dos fundadors del gegant dels encàrrecs, Òscar Pierre i Sacha Michaud, han fet un repàs dels deu anys de Glovo, que van arrencar fent encàrrecs fins i tot ells mateixos i que ara opera a 23 països i és propietat de l'alemanya Delivery Hero. "No ha estat fàcil arribar fins aquí, hem estat a punt de tancar en diverses ocasions per manca de capital, hem hagut de tancar divisions i acomiadar gent molt valuosa, hem hagut de deixar països, però som aquí i seguim a Barcelona", ha proclamat Michaud.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, Pierre ha explicat els inicis de la companyia i n'ha repassat els moments difícils, però ha celebrat haver arribat fins on són ara: "Han sigut deu anys de supervivència, però ara l'empresa és més estable i podem mirar a més llarg termini. Estem emocionats de continuar construint des de Barcelona", ha dit Pierre. En aquest sentit, Michaud ha afegit que "Barcelona està molt millor ara com a ciutat de referència en la creació d'empreses d'innovació tecnològica: empreses com Factorial, TravelPerk, Wallapop i altres estan construint la marca d'aquesta ciutat, i Glovo també ho volem fer; estem encara als inicis d'aquest camí", ha dit.

Objectiu: conquerir el 'top 10'

"Fa poc em van donar un consell —ha explicat Pierre— que vull compartir amb vosaltres. Em van dir «Amb la mida que té Glovo, hauries de deixar de ser emprenedor per ser una mica més empresari». L'esdeveniment d'avui va una mica d'això", ha sentenciat Pierre. De fet, l'objectiu de Glovo és clar: arribar a formar part del top 10 de companyies espanyoles d'aquí deu anys. "D'aquí deu anys us tornarem a convidar i veureu que les tecnològiques apareixen a la llista, i Glovo hi serà", ha promès Pierre.

Cargando
No hay anuncios

"Glovo va revolucionar el comerç online, i ara creiem que la nova revolució del comerç serà el quick commerce", ha dit Pierre. "Anem cap aquí", ha remarcat. El quick commerce és una modalitat de comerç electrònic que es basa en la rapidesa —entregues d'entre 10 i 30 minuts— i va més enllà de la restauració: la compra del supermercat, un regal, un encàrrec molt concret, etcètera. Principalment, Pierre s'ha centrat en el potencial del repartiment a domicili dels supermercats, ja que a Espanya "només el 2,5%" és via online. Una pràctica, segons ha indicat, que a França o al Regne Unit és del 15% o el 20%. Segons les xifres detallades per l'empresa, aquest model ja suposa el 20% de la facturació de Glovo, i "és una de les potes que més creix", ha explicat el conseller delegat.

Actualment, Glovo dona feina a 245.000 repartidors i a 3.000 empleats d'oficina (la meitat al Yellow Park, la seu de Barcelona, i l'altra meitat arreu dels països on opera). L'aplicació entrega unes 13 comandes per segon de mitjana a tot el món, i fins a 30 milions de persones han utilitzat la plataforma en els darrers 12 mesos i el desembre del 2024 va arribar a la comanda 1.000 milions. Glovo ha assolit els 20.000 milions facturats en aquests deu anys. A Catalunya, opera a 44 ciutats i en l'últim any 1,5 milions de persones que hi viuen han utilitzat la plataforma. En el conjunt d'Espanya, opera a 900 poblacions amb més de 6,6 milions d'usuaris.