Telecomunicacions

Nou protocol per gestionar les incidències de telecomunicacions a Catalunya

El Govern tanca amb operadores i ajuntaments un acord que també ha d'estendre la xarxa de fibra òptica

BarcelonaLa Generalitat ha posat en marxa un protocol pioner per millorar la gestió d'incidències en les telecomunicacions, amb el suport d'empreses i entitats municipals, i que també permetrà un treball coordinat de desplegament de la fibra òptica a tot Catalunya, que beneficiarà municipis petits. El conseller de Presidència de la Generalitat, Albert Dalmau, ha presidit aquest dijous a Monistrol de Montserrat (Bages), un dels municipis que ha patit incidències de connectivitat, una reunió de treball amb les empreses de telecomunicacions i les entitats del món local signants de l'acord, en què s'han compartit els compromisos adquirits i les mesures que es tiraran endavant.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Dalmau ha expressat que l'objectiu del Govern és que Catalunya compti amb connectivitat al 100% del territori, una condició essencial per a la cohesió territorial i el desenvolupament de l'activitat econòmica. Al protocol, que té el nom de TelcoCat, s'hi han adherit una vintena d'operadores i entitats, amb la porta oberta a noves incorporacions. Per part dels ens locals, s'hi han adherit la Federació de Municipis de Catalunya, l'Associació Catalana de Municipis, Micropobles i Localret.

Cargando
No hay anuncios

El protocol estableix un model estructurat de classificació de les incidències en tres nivells, segons la seva gravetat i abast, per garantir una resposta ràpida i coordinada.

Cargando
No hay anuncios

El primer nivell permet una atenció directa entre els ajuntaments i les operadores per gestionar incidències menors o de caràcter local, amb un sistema d'atenció millorat a partir de canals específics en català. El servei d'atenció per via telefònica estarà operatiu al setembre a través d'un nou número centralitzat creat per la Generalitat, que redirigirà als serveis d'atenció institucional de les operadores adherides, amb disponibilitat de 7 a 24 hores cada dia de la setmana, per poder registrar, actualitzar o reclassificar incidències.

Pel que fa al segon nivell, quan la incidència tingui una afectació rellevant, la Generalitat posarà en marxa una coordinació tècnica entre responsables dels operadors i de l'administració. I el tercer nivell, per a problemes molt crítics, suposarà la implicació directa de responsables institucionals del Govern i de les companyies.