Telecomunicacions

Nou protocol per gestionar les incidències de telecomunicacions a Catalunya

El Govern tanca amb operadores i ajuntaments un acord que també ha d'estendre la xarxa de fibra òptica

Xarxa de fibra òptica desplegant-se al Pallars Sobirà. / ACN
ARA
10/07/2025
2 min

BarcelonaLa Generalitat ha posat en marxa un protocol pioner per millorar la gestió d'incidències en les telecomunicacions, amb el suport d'empreses i entitats municipals, i que també permetrà un treball coordinat de desplegament de la fibra òptica a tot Catalunya, que beneficiarà municipis petits. El conseller de Presidència de la Generalitat, Albert Dalmau, ha presidit aquest dijous a Monistrol de Montserrat (Bages), un dels municipis que ha patit incidències de connectivitat, una reunió de treball amb les empreses de telecomunicacions i les entitats del món local signants de l'acord, en què s'han compartit els compromisos adquirits i les mesures que es tiraran endavant.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Dalmau ha expressat que l'objectiu del Govern és que Catalunya compti amb connectivitat al 100% del territori, una condició essencial per a la cohesió territorial i el desenvolupament de l'activitat econòmica. Al protocol, que té el nom de TelcoCat, s'hi han adherit una vintena d'operadores i entitats, amb la porta oberta a noves incorporacions. Per part dels ens locals, s'hi han adherit la Federació de Municipis de Catalunya, l'Associació Catalana de Municipis, Micropobles i Localret.

El protocol estableix un model estructurat de classificació de les incidències en tres nivells, segons la seva gravetat i abast, per garantir una resposta ràpida i coordinada.

El primer nivell permet una atenció directa entre els ajuntaments i les operadores per gestionar incidències menors o de caràcter local, amb un sistema d'atenció millorat a partir de canals específics en català. El servei d'atenció per via telefònica estarà operatiu al setembre a través d'un nou número centralitzat creat per la Generalitat, que redirigirà als serveis d'atenció institucional de les operadores adherides, amb disponibilitat de 7 a 24 hores cada dia de la setmana, per poder registrar, actualitzar o reclassificar incidències.

Pel que fa al segon nivell, quan la incidència tingui una afectació rellevant, la Generalitat posarà en marxa una coordinació tècnica entre responsables dels operadors i de l'administració. I el tercer nivell, per a problemes molt crítics, suposarà la implicació directa de responsables institucionals del Govern i de les companyies.

stats