Wallapop perd 25 milions d'euros tot i millorar els seus ingressos
La plataforma de productes de segona mà va facturar 101 milions el 2024 i assegura haver arribat al 'breakeven' a Espanya
BarcelonaLa popular plataforma de compravenda d'articles de segona mà ha tancat el 2024 reduint les pèrdues fins als 25 milions d'euros, un 18% menys que l'exercici anterior, quan van ser de 30 milions, però des de la seva fundació el 2013 ja acumula més de 120 milions d'euros en pèrdues. Amb tot, la companyia ha millorat els seus ingressos, i ha tancat l'any amb una facturació de 101 milions d'euros, un 13% més respecte dels 89 milions facturats el 2023. Segons explica l'empresa, Wallapop "ha assolit el breakeven –punt d'equilibri entre ingressos i despeses– en les seves operacions al mercat espanyol", cosa que, assegura, "és un pas més en la consolidació d'un model de consum recolzat per més de 19 milions d'usuaris mensuals al sud d'Europa".
Fa tot just un mes el principal portal d'internet coreà, Naver, va comprar Wallapop per 377 milions d'euros, malgrat que ja controlava prop del 30% del capital de Wallapop després d'entrar-hi el 2021, i ara passarà a tenir-ne el 100%. Després d'aquesta adquisició, que encara està pendent d'autoritzacions reguladores, la companyia assegura que "comptarà amb un impuls addicional per accelerar el seu creixement". En paraules del conseller delegat de Wallapop, Rob Cassedy, "els resultats de l'exercici de 2024 mostren una empresa sòlida que continua creixent de manera sostenible", i afegeix que "amb el suport de Naver, gegant d'internet de Corea del Sud, la companyia accelerarà el seu creixement i la seva capacitat d'innovació, i desbloquejarà així un gran potencial per liderar el mercat al sud d'Europa", apunta.
El servei de comerçelectrònic
En termes de facturació, els resultats mostren "la situació positiva de les vies de monetització del negoci", que augmenten respecte a anys anteriors. Wallapop Envíos, el servei de comerç electrònic de la companyia, és el producte que més volum de negoci genera, amb una facturació el 2024 de més de 74 milions d'euros, que ha augmentat un 12% respecte a l'exercici anterior. D'altra banda, els serveis de visibilitat oferts als usuaris han generat uns ingressos de més de 22 milions d'euros, un 27,6% més respecte a l'any anterior.
La millora de les pèrdues es deu principalment a les inversions estratègiques realitzades durant l'any, entre les quals destaquen el desenvolupament de la plataforma i el procés d'expansió amb focus a Itàlia i Portugal. L'empresa considera que aquestes xifres "són naturals per a la fase del creixement i inversió en la qual es troba Wallapop", i destaca que durant els últims anys, la companyia ha treballat en un pla estratègic que busca aconseguir la situació de rendibilitat sobre la base d'un creixement sostingut, la millora dels marges i l'increment de la facturació. Gràcies a aquesta estratègia, la companyia espera aconseguir la rendibilitat en la consolidació del negoci ordinari en el pròxim exercici.
Amb tot, l'auge de la tendència de la compravenda de segona mà és palpable i suposa ja 13,8 mil milions d'euros anuals a Espanya, segons l'últim estudi elaborat per Wallapop en col·laboració amb ISDI. De mitjana anualment els usuaris de Wallapop generen vendes per un valor d'entre 2.000 i 2.500 milions d'euros –excloent els béns immobles– i la companyia en destaca l'impacte mediambiental: "Durant el 2024 al comprar i vendre productes reutilitzats en comptes de nous els usuaris van contribuir a estalviar 467.000 tones de CO₂, l'equivalent a eliminar tot el trànsit de Barcelona durant sis mesos l'any", apunta la companyia.