Automoció

La UPC i Eurecat presenten candidatures a gestionar el macrocentre de FP d'Automoció de Martorell

El termini de presentació de candidatures acaba aquest dijous

BarcelonaAquest dijous acaba el termini de presentació de candidatures per gestionar el macrocentre de Formació Professional d'Automoció de Martorell, que porta més de sis anys buit, va costar 17,6 milions d’euros i té una capacitat per a 15.000 alumnes l’any. Segons ha pogut saber l'ARA, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el centre tecnològic Eurecat han presentat les seves candidatures per a gestionar-lo. El Departament d'Empresa i Treball no ha volgut fer comentaris.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Portaveus de la UPC han confirmat a l'ARA que ja han entregat la documentació, sense donar més detalls, i a l'espera de passar a la segona fase de la licitació en què les dues candidates hauran de presentar el seu projecte final a la Generalitat. Pel que fa a Eurecat, ja va avançar a mitjans d'octubre a aquest diari que estava estudiant presentar candidatura. De fet aquest centre de transferència tecnològica, gran part del finançament del qual depèn de la mateixa administració, ja va mostrar el seu interès en la primera licitació que va fer el Servei d'Ocupació de Catalunya, de qui depèn l'equipament, l'any 2019, i que va resultar deserta tot i que hi va haver dues pròrrogues. En aquella ocasió Eurecat no complia amb tots els requeriments.

Cargando
No hay anuncios

La intenció d'Eurecat era anar de la mà amb el Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya (CIAC), ja que el macrocentre havia d'especialitzar-se en aquest sector, però finalment el mateix Clúster ha confirmat a l'ARA que ha declinat presentar-se. "La licitació no ha estat pensada en el sector de l'automoció, s'ha preparat pensant que s'hi puguin presentar empreses que no tinguin res a veure amb aquest àmbit, no sé quin sentit li volen donar", lamenta el president del CIAC, Josep Maria Vall. En la segona fase, però, Eurecat preveu presentar la col·laboració de diverses entitats, entre les quals podria haver-hi el mateix clúster o també la Pimec.

El centre es va inaugurar el 20 de març del 2015. Segons la mateixa Generalitat, havia de ser un equipament clau per al sector de l'automoció i per garantir mà d’obra qualificada a curt i mitjà termini. En aquell moment sonaven noms com Seat —l'equipament està ubicat just al costat de l'automobilística—, o Nissan, per gestionar-lo.

Cargando
No hay anuncios

Acabat el termini de la primera fase de licitació, ara s'entrarà en la segona, que es pot allargar fins a 45 dies i d'aquí ja sortirà el projecte guanyador.