Tecnologia
Economia 19/06/2022

Els VTC de Bolt arriben a Barcelona

La plataforma d'Estònia competirà amb Cabify i Uber a la capital catalana

2 min
Un vehicle de Bolt és presentat a la premsa

BarcelonaUn dels sectors amb més polèmica dels últims anys guanya un nou competidor a Barcelona. La plataforma de transport Bolt és la darrera aplicació de transport que aterra a la ciutat catalana, seguint els passos de Cabify i Uber. Mentre que la californiana va tornar a Catalunya només com a intermediari per a taxistes, la companyia d'Estònia repetirà el model de la madrilenya i utilitzarà les autoritzacions de VTC (vehicle de transport amb conductor) per operar de manera legal. Segons ha avançat El País i ha pogut confirmar l'ARA, el servei de Bolt s'activarà a Barcelona des d'aquest mateix dilluns.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La start-up va aterrar a Madrid l'agost de l'any passat, justament quan el mercat dels VTC es començava a recuperar de l'aturada de la pandèmia. Com ja fa a la capital espanyola, Bolt també obrirà la seva aplicació als taxistes barcelonins perquè captin clients a canvi d'una comissió. Fins ara l'empresa –fundada per Markus Villig el 2013, quan només tenia 19 anys i feia l'últim curs de l'institut– tan sols funcionava a Barcelona amb el seu servei de lloguer de bicicletes elèctriques per minuts. A Madrid també hi opera amb patinets elèctrics.

Tal com passa amb Cabify, Bolt no és la propietària dels cotxes amb xòfer que els seus usuaris podran reservar per moure's per Barcelona. El model de negoci de la companyia estoniana és cobrar una tarifa a les flotes de VTC per fer servir la seva plataforma.

A l'espera de la regulació

Precisament, l'arribada de Bolt a Catalunya coincideix amb un moment en què la Generalitat haurà de moure fitxa pel que fa a la regulació dels VTC. El decret impulsat el 2018 per l'exministre espanyol de Transports, José Luis Ábalos, va traspassar als governs autonòmics la competència de vetar aquestes autoritzacions per als trajectes urbans, un cop s'acabi la moratòria de quatre anys per compensar el sector pels danys econòmics. Aquest termini, però, s'acaba a l'octubre i el Govern encara no ha concretat com serà la nova normativa.

Els taxistes ja van convocar una jornada de vaga al maig per exigir al departament de Territori, que lidera el vicepresident Jordi Puigneró, que es mantingui la proporció d'un VTC per cada 30 taxis.

stats