Especials 06/02/2022

Ana Häsler amb la Simfònica Sant Cugat

L’Orquestra Simfònica Sant Cugat i la cantant suïsso-cubana ofereixen un concert al Teatre-Auditori amb repertori de Grieg, Verdi, Mascagni i Dvorák

4 min
L'Orquestra Simfònica de Sant Cugat durant un concert

El públic d'òpera i el públic simfònic, malgrat les lògiques confluències, no són el mateix. Els primers són grans admiradors de la veu humana mentre que els segons pensen que no hi ha millor instrument que l’orquestra simfònica per expressar tots els matisos i sentiments del compositor. L’Orquestra Simfònica Sant Cugat els aplegarà tots dos en el gran concert simfònic que, amb la col·laboració de la mezzosoprano Ana Häsler, oferirà el proper divendres 11 de febrer al Teatre-Auditori Sant Cugat.

El repertori del concert, dirigit per Marc Moncusí, inclou una selecció de Peer Gynt, d’Edvard Grieg (1843-1907), i petites joies musicals del món de l’òpera: l’obertura de La Força del destí i Re dell'abisso affrettati, d’Un ballo in Maschera, de Giuseppe Verdi (1813-1901), l’Intermezzo i Voi lo sapete o mamma, de Cavalleria rusticana, de Pietro Mascagni (1863-1945), i la Cançó de la lluna de Rusalka, d’Antonin Dvorák (1841-1904).

Aquest mateix concert també s’oferirà el 20 de febrer a La Massa Teatre de Vilassar de Dalt.

La mezzosoprano santcugatenca Ana Häsler

Anna Häsler, mezzosoprano

La cantant lírica Ana Häsler pertany a una reconeguda família d’artistes d’origen suïsso-cubà i resident a Sant Cugat del Vallès.

El 1999 és seleccionada per Teresa Berganza entre més de dos-cents joves cantants de tot el món per formar part de les seves Primeres Aules de Cant a Santander i de la Càtedra de Cant Alfredo Kraus de l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid. Després d’aquesta formació la mezzosoprano va donar inici a una brillant carrera internacional com a solista amb un ampli repertori que abasta des del barroc fins a la música contemporània en l’àmbit de l’òpera, la música simfònica, el lied i la cançó espanyola, catalana i hispanoamericana de concert.

La flexibilitat de la seva veu li permet abordar amb gran èxit rols de soprano i de mezzosoprano, i ha estat dedicatària de nombroses obres de compositors contemporanis com Antón García Abril, Pedro Halffter, Claudio Prieto, Juan Manuel Marrero, Miquel Ortega i Juan José Falcón Sanabria, que han escrit per a la seva veu cicles de cançons, alguns d’ells sobre versos del seu germà, el poeta Rodolfo Häsler.

El 2020, crea El Argar Musical, un circuit de música clàssica i arqueologia que té com a objectius la promoció i la difusió de tots dos Patrimonis en els enclavaments i jaciments de la cultura prehistòrica de l’Argar, a Almeria.

Marc Moncusí, director

Nascut a Valls, Marc Moncusí va estudiar al Conservatori Superior de Música del Liceu, al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid i a la Universitat Carnegie Mellon de Pittsburgh. Posteriorment va ampliar la seva formació amb Jesús López Cobos a l’Orquestra Simfònica de Cincinnati (2000-2001) i a la Deutsche Staatsoper de Berlín, convidat per Daniel Barenboim (2001-2004).

Moncusí va ser director assistent de Julius Rudel a Pittsburgh el 2001 en la primera producció mundial en anglès de l’òpera Die Bürgschaft, de Kurt Weill; el 2011 va ser director assistent al Teatro de La Zarzuela de Madrid i al Gran Teatre del Liceu de Barcelona en l’estrena mundial de l’òpera Jo, Dalí de Xavier Benguerel, sota la direcció de Miquel Ortega. Ha dirigit l’Orquestra de la Volksoper de Viena i ha estat a la Simfònica de Munic com a assistent de David Giménez en el Belcanto Concert Tour 2015, amb Diana Damrau i Nicolas Testé. En el camp operístic ha dirigit Madama Butterly (Gran Teatro de La Habana, 2012), El Barbero de Sevilla (Medellín, 2014), Doña Francisquita (Medellín, 2016), i ha enregistrat les òperes de cambra El Paradís de les muntanyes i URBS de Jesús Rodríguez Picó amb el Barcelona Modern Project.

Com a director convidat ha estat al capdavant de més d’una vintena d’orquestres, entre les quals la Simfònica de Beijing, la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra Filharmònica de la Ciutat de Mèxic i la Simfònica de l’Estat de Mèxic, l’Orquestra Filharmònica de Denver o l’Orquestra Simfònica Nacional de Xile.

Marc Moncusí és, des de la temporada 2005-06, director artístic de l’Associació de Concerts de Reus, i des del 2018 professor convidat del Conservatori Nacional de Música de Mèxic.

L’Orquestra Simfònica Sant Cugat

El 1990 va néixer l’Orquestra de Cambra Sant Cugat, embrió de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat. En aquests anys, aquesta formació simfònica ha realitzat més de 700 concerts arreu del país (al Palau de la Música Catalana, al Gran Teatre del Liceu, a L’Auditori de Barcelona, al Palau de Congressos de Catalunya, a la Sala Oval del Palau Nacional, al Palau Sant Jordi...) i ha esdevingut una de les principals orquestres de Catalunya. Des de la temporada 1996-97, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat compta amb un cicle estable de concerts al Teatre-Auditori Sant Cugat. Dirigida per Josep Ferré, s’ha caracteritzat des dels seus inicis per l’experimentació i la recerca constant de nou repertori i diferents estils musicals: òpera, jazz simfònic, música clàssica, música contemporània, sarsuela, flamenc... i música de pel·lícules.

Ana Häsler amb la Simfònica

Orquestra Simfònica Sant Cugat, Marc Moncusí (director), Ana Häsler (mezzosoprano)

11 de febrer, 20 hores, Teatre-Auditori Sant Cugat / 20 de febrer, 19 hores, La Massa Teatre de Vilassar de Dalt 

Més informació a: www.simfonica.cat

stats