BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

El teu DNI està a punt de caducar? L’app de BBVA t’avisa perquè el renovis

L’aplicació per a mòbils de l’entitat permet la digitalització del nou document per part dels clients

Des de l’any 2015, les entitats bancàries espanyoles tenen l’obligació d’identificar i digitalitzar els documents personals dels seus clients. Si aquests documents caduquen, els clients estan obligats a actualitzar-los per evitar el bloqueig dels seus comptes bancaris. Ara, BBVA fa que aquest tràmit sigui molt més senzill per als seus clients. Ofereix un nou servei, a través de la seva aplicació per a telèfons mòbils, que avisa via correu electrònic que la còpia del Document Nacional d’Identitat que en el seu moment el client va aportar a l’entitat bancària està a punt de caducar.

A més, permet que l’usuari pugui digitalitzar la nova documentació des de la mateixa aplicació mòbil de l’entitat financera, accedint a l’apartat 'Documents i Certificats' –dins del perfil del client a l’aplicació de BBVA–. Quan ho fa, el banc rep i revisa la documentació i es posa en contacte altre cop amb el client si detecta que algun document conté algun error perquè el pugui tornar a digitalitzar.

Aquesta opció també és molt útil en el cas de pèrdua del DNI o de canvi de domicili, ja que els clients en podran informar l’entitat bancària en només uns segons i digitalitzar el document d’identitat nou sense haver de sortir de casa. De fet, l’apartat de l’app que conté aquesta opció de personalització del perfil del client va rebre, només durant el mes d’abril, al voltant de 330.000 visites.

Posar al dia tota la documentació personal és molt rellevant, ja que totes les entitats bancàries estan obligades a complir la legislació vigent i a disposar de la informació dels seus clients degudament actualitzada. En el cas que no sigui així, podria arribar el moment en què el client només pugui utilitzar els canals digitals com a sistemes de consulta. És per aquest motiu que el banc emmagatzema tota la informació personal de manera segura. A més, BBVA és una empresa compromesa amb la protecció de les dades personals dels seus clients. Per això, l’entitat bancària utilitza la informació que obté dels seus usuaris per poder-los oferir productes i serveis més útils i personalitzats i ho fa sempre després d’haver-ne obtingut el seu consentiment.

L’app de BBVA, a mida de cada usuari

L’aplicació de BBVA per a telèfons mòbils té cada vegada més opcions de personalització per tal d’ajustar-se a l’ús que en faci cada client. Per exemple, des de qualsevol 'smartphone' és possible canviar les oficines de referència pels productes contractats, una eina molt útil per a persones que s’han canviat de casa i que tenen diferents oficines per a cada producte. Per aquests clients de BBVA, també els és de molta ajuda la modificació de l’adreça fiscal i d’altres dades personals destacades, opcions també disponibles per via digital.

L’aplicació també permet configurar els productes que cada usuari vulgui veure a la seva pantalla tot just entrar-hi –en castellà, català, gallec, euskera o anglès–, o escollir quines notificacions vol rebre de la seva entitat financera. De fet, els clients de BBVA valoren molt positivament les opcions de personalització dels seus perfils en aquesta eina digital que augmenta, dia rere dia, el seu ús entre els usuaris.

Més continguts de

El + vist

El + comentat