Gonzalo Poveda: “BBVA és la primera entitat a Espanya que permet el canvi de banc de franc a través dels canals digitals”

3 min
Gonzalo Poveda Moreno és responsable de vinculació de nous clients de BBVA Espanya

Gonzalo Poveda Moreno és el responsable de vinculació de nous clients de BBVA Espanya. Parlem amb ell del servei de canvi de banc gratuït que ofereix BBVA.

Què permet el Servei Canvi de Banc de BBVA?

— El maig del 2020 BBVA va ser pioner en oferir als clients, a través dels canals digitals, l’eina Servei Canvi de Banc, que facilita als nous clients de BBVA totes les gestions per fer un canvi de banc. Canviar d’entitat sempre ha estat un fre per començar una nova relació bancària. Traslladar tots els ingressos, rebuts, transferències recurrents i, fins i tot, el saldo disponible era una tasca manual que sempre requeia en el client final. Gràcies a aquesta eina, el canvi es converteix en un procés àgil –no cal acudir a una oficina BBVA ni de l’altre banc– i molt segur, ja que és un servei regulat per norma interbancària. Per últim, és un servei gratuït i 100% online.

Per què és tan fàcil d’utilitzar?

— BBVA ha dissenyat un procés àgil i senzill. El client només ha d’entrar a l’aplicació o al web de BBVA –si ho desitja, també pot acudir a una oficina– i, en menys de cinc minuts, fa la petició de trasllat de compte. Només ha d’indicar el compte a traslladar, la data d’execució del trasllat i quina operativa vol portar a BBVA, com ara ingressos, pagaments, transferències periòdiques o el saldo del seu compte. També pot sol·licitar la cancel·lació de l’altre compte. Amb tota aquesta informació, BBVA es posa en contacte amb l’altra entitat i inicia tots els tràmits, dels quals n’informa en tot moment el client per correu electrònic, pel web o per l’aplicació. I, si fos necessari, BBVA es posa en contacte amb el client.

El trasllat del compte, ¿ha de ser total o l’usuari pot escollir què mantenir a l’antic i què traslladar al de BBVA?

— És el client qui escull quin tipus de trasllat vol fer i s’adapta a l’operativa que tingui al seu altre compte. Pot passar que el client necessiti un trasllat total de l’operativa, que inclou ingressos, pagaments, transferències periòdiques, traspàs de saldo i cancel·lació del compte o, pel contrari, el client pot escollir alguna de les opcions anteriors. El que és bo del procés és la flexibilitat.

Com es pot començar a utilitzar aquesta funcionalitat?

— El primer pas és tenir un compte a BBVA. Un cop ja ets client de BBVA, pots sol·licitar el trasllat del teu compte i escollir què vols fer. A continuació, BBVA, amb previ consentiment, es posa en contacte amb els pagadors, els emissors dels rebuts (aigua, llum, gas, internet, etc), així com amb l’altra entitat financera, sense que l’usuari hagi de realitzar gestions addicionals.

Com han rebut els usuaris de banca mòbil el nou servei?

— A BBVA, prestem molta atenció a l’opinió dels nostres clients. En aquest cas, estem molt contents amb l’acollida obtinguda, ja que els que l’han utilitzada els darrers tres mesos li han donat una puntuació de 9 sobre 10, convertint-la en una de les funcionalitats amb millor puntuació de la nostra aplicació. A més, estem molt contents amb l’acollida dels nous clients i és que 6 de cada 10 dels que han fet un trasllat eren clients nous de BBVA, fet que ens reafirma en la utilitat de l’eina a l’hora de fer el pas de canviar d’entitat financera. En el darrer any, més de 100.000 persones han utilitzat alguna operativa del Servei Canvi de Banc, cosa que ens reafirma que l’eina és d’utilitat per als clients.

stats