Eleccions al Barça 2026

Les eleccions al Barça seran un cara a cara

Joan Laporta i Víctor Font es converteixen en candidats als comicis, mentre que Marc Ciria no passa el tall

05/03/2026

Barcelona"Necessitem que els comicis siguin un plebiscit entre el Barça del passat i el del futur". El mantra de Víctor Font durant les últimes setmanes, finalment, serà una realitat: tal com ha anunciat el Barça aquest dijous, Marc Ciria ha obtingut 2.247 signatures de socis vàlides i no ha passat el tall, marcat en 2.337 suports. Així doncs, l'aspirant a la reelecció Joan Laporta (7.226 firmes correctes) i el candidat Font (4.440) es veuran les cares el pròxim 15 de març. Aquest dilluns, Ciria va presentar 2.844 butlletes a l'Auditori 1899, 598 més que les validades en el recompte final. La validació de signatures ha estat molt més cruel de l'esperat: si bé normalment es perden aproximadament un 6% dels suports, Marc Ciria n'ha vist marxar un 21%. Joan Laporta ha perdut 944 firmes, l'11% de les presentades, i Víctor Font, 704 (14%)

Tal com ha explicat el vicepresident interí del Barça, Josep Cubells, durant el recompte de signatures, la precandidatura de Ciria va demanar al club que s'acceptessin com a vàlides butlletes que no comptaven amb la fotocòpia del carnet d'identitat requerida. Segons havien explicat prèviament membres del grup a l'ARA, consideraven que aquest requisit podia vulnerar la llei de protecció de dades. La petició de Ciria no va ser acceptada per la junta electoral culer. Segons ha explicat el mateix Cubells, el recompte de totes les butlletes s'ha fet d'acord amb la normativa establerta abans de l'entrega de les butlletes als precandidats i s'ha produït davant de notari. Ciria es queda a 90 butlletes de passar el tall.

Cargando
No hay anuncios

El dubte de si Ciria passaria finalment el tall ha anat en augment en els últims dies. Diumenge al vespre, poques hores abans d'haver de presentar els suports a les oficines del club, el precandidat va intentar moure fitxa per una candidatura conjunta amb Font. Si bé fins fa pocs dies Ciria sempre emplaçava les converses a un cop acabés l'escrutini de les signatures, a última hora va voler discutir la possibilitat d'anar junts, tot i que assegurava que passaria el tall. Aquest moviment va fer aixecar la llebre a l'entorn de Font, que malgrat que es va mostrar obert a una hipotètica unió va acabar no acceptant les exigències de Ciria, que demanava molt pes a la llista i imposava vetos als exlaportistes i exbartorosellistes, segons expliquen fonts pròximes de la negociació a l'ARA.

Cargando
No hay anuncios

"La majoria vol el canvi"

Sense saber quantes firmes vàlides van presentar els altres precandidats, el recompte de firmes contràries a la gestió del club puja fins a les 6.687, a les quals se'ls ha de sumar les 1686 firmes presentades per Xavier Vilajoana, Daniel Juan i William Maddock. Un cop acabat l'escrutini, Joan Laporta n'ha obtingut 7.226. L'oposició ha celebrat –i molt– aquests resultats: "La majoria vol el canvi. Estic convençut que guanyarem", ha assegurat Víctor Font. El candidat ha assegurat que la primera "enquesta real", el recompte de butlletes, el "canvi" s'ha imposat. Laporta va relativitzar la pèrdua de signatures en comparació amb el 2021 –quan va presentar 10.257 suports– dient que el barcelonisme està menys mobilitzat que ara fa cinc anys gràcies a la bona gestió, i que en aquell moment "hi havia més necessitat de canvi". Des de l'oposició, però, apunten que aquesta desmobilització també els hauria afectat a ells i que, tot i això, han sortit més reforçats.

Cargando
No hay anuncios

Davant que els altres precandidats han quedat descartats, aquest dijous Víctor Font ha tornat a convidar tots aquells que "comparteixin diagnòstic" a unir-se a la seva candidatura. "Les portes estan més obertes que mai", ha assegurat el candidat, que ha afegit: "Hem d'acabar amb el Barça dels bons i els dolents. Això va del Barça del futur: no es tracta d'un Font contra Laporta". A més, el líder de Nosaltres ha explicat que el gran nombre de signatures invàlides a totes les precandidatures es correspon al "sistema arcaic" del procés de recollida. En concret, la seva candidatura ha explicat que s'han trobat molts socis que, al no comptar amb un carnet físic, no van donar bé el seu número de soci. "Durant aquestes setmanes ens hem trobat molts socis i sòcies que no tenien ni l'aplicació instal·lada", ha precisat el membre de la Nosaltres, Carles Ordiales.

L'última vegada que una precandidatura va quedar-se fora de la cursa després del recompte va ser el 2015. En aquelles eleccions, que va acabar guanyant Josep Maria Bartomeu, el grup Seguiment FCB –que en aquests comicis s'ha integrat a la candidatura Nosaltres– va presentar 2.780 firmes a les oficines culers, quan el mínim exigit era de 2.534 butlletes. La precandidatura, però, no va superar el recompte i es va quedar a 16 signatures del tall. D'altra banda, cal anar fins al 2000 per trobar un cara a cara de presidenciables. En aquella ocasió, Joan Gaspart i Lluís Bassat van mantenir un pols en què el primer va acabar imposant-se amb un 54,80% dels vots. Des de llavors, la resta d'eleccions (2003, 2010, 2015 i 2021) han comptat amb més de tres candidats.

Cargando
No hay anuncios