Futbol - Lliga de Campions

Els motius darrere la promesa de Hansi Flick a Stamford Bridge

Les claus a les quals s'agafa el tècnic alemany per redreçar el rumb del Barça

Hansi Flick durant el Chelsea-Barça a Londres
27/11/2025
3 min

Londres / BarcelonaAl barri de Chelsea, els aficionats blue caminaven dimecres amb el pit inflat després de golejar el Barça. Els que s'apropaven als quioscos a comprar podien llegir titulars com Barcelona's nigthmare (el malson del Barça). Els rotatius anglesos també encimbellaven Estevao, autor del 2-0, gol que va significar la sentència del Barça i en el qual va deixar retratat Pau Cubarsí. De fet, algun sector de l'afició anglesa a Stamford Bridge es va dedicar a cantar-li a Lamine Yamal que Estevao, fitxat del Palmeiras la temporada passada a canvi de 45 milions d'euros, era millor que ell.

L'estrella blaugrana, que encara juga amb molèsties per la pubàlgia que arrossega, va començar sent xiulat. Símbol de la por que li tenien els aficionats locals, però ben aviat es va veure que el 10 no tindria una bona nit al feu londinenc i van passar dels xiulets intimidatoris a la burla. L'exblaugrana Marc Cucurella li va guanyar la partida durant gairebé tot el partit. "Estava molt motivat, pel seu passat al Barça, tenia ganes de demostrar coses", expliquen a l'ARA des de l'entorn del futbolista.

El defensor d'Alella, capità sense braçal al Chelsea, va ser dels millors del seu equip i va fer la vida impossible a Lamine Yamal. "No es va preparar el marcatge. Qui veu sovint els partits del Marc sap que sempre defensa així, amb aquesta intensitat i insistència. Hi hagi al davant Lamine Yamal o qualsevol altre extrem". Enresto Valverde, quan era entrenador del Barça, mai va confiar prou en ell com a relleu de Jordi Alba. Des de la direcció esportiva de llavors tampoc van batallar-ho prou, ni quan va sortir cedit a l'Eibar, ni quan tindria l'opció de tornar i seguiria el seu camí al Getafe abans de fer el salt a Anglaterra, on destacaria al Brighton. L'estiu del 2022, Pep Guardiola el volia fitxar, però el City no estava disposat a igualar els més de 65 milions que en va pagar el Chelsea.

Després d'unes primeres temporades complicades al projecte del conjunt londinenc, el lateral d'Alella ha trobat l'estabilitat amb Enzo Maresca. "Amb Guardiola pensàvem que podria assolir el seu nivell màxim, però amb Maresca està a un nivell top", resol una font pròxima al futbolista. És un dels líders del vestidor blue: amb 27 anys i en la seva quarta temporada a Londres, és el segon més veterà després de Reece James.

Els motius darrere l'optimisme de Hansi Flick

Cucurella va aconseguir esborrar del partit Lamine Yamal, però la desfeta blaugrana va ser coral. Hansi Flick va lamentar a la sala de premsa de Stamford Bridge que el Chelsea fos "més fort, agressiu i dinàmic", alhora que va parlar de les dificultats de jugar tota la segona meitat amb un home menys. El tècnic, però, també va voler mostrar-se seré i va voler girar full: "Veurem un Barça diferent, això us ho puc prometre", va dir a la premsa desplaçada a Londres. "Estem recuperant jugadors. Ja ha tornat Joan, també Raphinha, que ha d'anar agafant ritme. Pedri també està a punt de tornar. Si les lesions ens respecten a partir d'ara, el míster aviat podrà fer-los jugar junts i que vagin agafant continuïtat", explica a l'ARA una persona molt pròxima al vestidor.

La mateixa font destaca que darrere la fe de Flick per revertir la situació és que "ha percebut un canvi en l'equip" malgrat la patacada a Londres. També el tranquil·litza que "fins al març no hi ha cap més finestra de seleccions". Futbolistes com Lamine Yamal, Fermín, Ferran, De Jong o Lewandowski han vist afectat el seu estat físic pels compromisos internacionals, alhora que hi va haver girs interns al vestidor pel que fa a la readaptació dels jugadors lesionats. Aquesta tasca clau va recaure en Julio Tous a l'inici d'aquest curs i, després de les queixes d'alguns futbolistes, se'n tornen a encarregar els serveis mèdics blaugranes.

Per últim, "el retorn al Camp Nou" i "un calendari de partits ajustat, però amb rivals assequibles" també són factors que Flick confia que juguin a favor. A la Champions el pròxim rival és l'Eintracht a casa, mentre que a la Lliga, els desplaçaments pròxims més complicats són a casa del Betis i del Vila-real, mentre que es reben l'Alabès i l'Osasuna a casa. El rival més complicat fins al gener al Camp Nou serà l'Atlètic de Madrid.

stats