BÀSQUET - NBA

Warriors-Cavs, protagonistes d’una gesta mai vista als EUA

La rivalitat amenaça de posar-se a l’altura dels memorables duels entre els Lakers i els Celtics

Mai abans en la història de l’esport nord-americà dos equips havien repetit presència quatre anys seguits a les finals d’una major league. La gesta dels Golden State Warriors i els Cleveland Cavaliers, que la nit de dijous a divendres obren la lluita pel títol (3 hores, #0 i Movistar Deportes 1), no s’havia produït abans a la NBA, però tampoc a la NFL, la NBL o la NHL. La rivalitat entre les dues franquícies amenaça de posar-se a l’altura dels memorables duels entre els Lakers i els Celtics.

Els Golden State Warriors són els vigents campions i els grans favorits al títol. L’estat físic d’Andre Iguodala és una de les poques preocupacions de l’equip entrenat per Steve Kerr, a qui els principals analistes nord-americans situen aixecant el trofeu en tan sols cinc partits. Després de necessitar set partits per eliminar els Houston Rockets, el principal escull sembla ja superat. Els Cleveland Cavaliers, que tenen la pitjor plantilla dels últims anys, tan sols es poden aferrar a una nova actuació monstruosa de LeBron James per tenir alguna opció. Tyronn Lue espera millorar el rendiment defensiu dels seus jugadors i assegurar uns bons percentatges en el tir exterior. Si no, les seves possibilitats es reduiran a la mínima expressió.

Realitat augmentada

Coincidint amb l’inici de les finals, la NBA ha posat en marxa una aplicació per seguir l’espectacle en realitat augmentada. L’experiència permetrà veure des de punts de vista privilegiats continguts inèdits del que passi abans i després dels partits. “360 Portals permetrà als aficionats de la NBA veure el que passa darrere de les escenes principals i fora de la pista, oferint una nova forma d’experimentar el joc a través de la realitat augmentada. Esperem que els aficionats de tot el món facin una ullada a l’aplicació durant les finals per obtenir una perspectiva única del nostre gran esdeveniment de l’any”, diu Melissa Rosenthal Brenner, vicepresidenta executiva de Digital Media.