FÓRMULA 1

Lewis Hamilton vol el repòquer a Silverstone

L'anglès fa la 'pole' amb rècord del circuit i diumenge sortirà a buscar el cinquè triomf seguit a casa

Martí Molina
07/07/2018

BarcelonaSi hi ha un circuit que sigui sinònim de Lewis Hamilton és, sens dubte, Silverstone. Un anglès regnant al traçat anglès, on aquest diumenge buscarà la seva cinquena victòria consecutiva. I ho intentarà sortint des de la 'pole', després que obtingués el millor temps a la qualificació, amb rècord del traçat inclòs (1:25.892).

És la quarta vegada consecutiva que Hamilton fa la 'pole' a casa, la cinquena en sis anys. A vegades ha sigut fàcil per a ell, però aquesta vegada ha hagut de suar de valent per superar els dos pilots de Ferrari, que han quedat menys d'una dècima al darrere seu.

Cargando
No hay anuncios

"He hagut de donar el màxim de mi mateix per poder fer aquesta 'pole' i dedicar-vos-la a vosaltres, els aficionats. Sense el vostre suport no hauria sigut possible", ha dit l'anglès just després de sortir del cotxe, encara tremolant pels nervis i l'esforç. El públic, que ho sentia per megafonia, ha agraït el gest del cap de files de Mercedes amb una ovació de gala.

Ha sigut una qualificació exageradament competida, segurament la més igualada de la temporada. Hamilton ha sigut el més ràpid pels pèls, gràcies a una última volta fantàstica. Darrere seu ha quedat Sebastian Vettel, a tan sols 0,044 mil·lèsimes. El pilot alemany de Ferrari ha sigut, momentàniament, al capdavant de la qualificació, però al final s'ha vist superat pel vigent campió.

Cargando
No hay anuncios

La segona fila estarà formada per Kimi Räikkönen, a qui un petit error en el segon sector ha apartat de la 'pole'. Ha acabat a 0,098 de Hamilton. Al seu costat hi haurà Valtteri Bottas, que malgrat que conduïa un Mercedes no ha tingut prou ritme per atrapar els tres rivals, tots ells campions del món.

Ja més endarrerits, els dos Red Bull. Verstappen ha sigut cinquè a set dècimes, mentre que Daniel Ricciardo ha quedat a 1,2 segons, perjudicat per un problema al DRS. Si no canvien molt les coses, tindran difícil poder disputar el podi als Mercedes i als Ferrari.