LLIGA DE CAMPIONS

Messi, a la caça del rècord de Raúl

L'argentí suma 62 gols a la Champions i se situa a nou de l'exmadridista

Albert Llimós
19/09/2013

Barcelona.A Leo Messi no li agrada veure ningú per sobre seu. Tot i el seu escàs 1,70, el de Rosario s'afanya sempre a eliminar voraçment tots els futbolistes que se situen en una dimensió superior a la seva. Dimarts, Cristiano Ronaldo va encetar la Champions amb tres gols. Messi, en un partit gris del Barça, va equiparar les prestacions del portuguès amb tres dianes contra l'Ajax de Frank de Boer. El primer de falta, el segon amb desequilibri i el tercer amb un aplom sublim. El registre de l'argentí, extremadament variat, pràctic i estètic alhora.

Cap al rècord

Amb els tres gols contra el conjunt d'Amsterdam, Messi ja se situa a nou dianes de Raúl González, l'exdavanter del Reial Madrid que lidera la classificació històrica de la Lliga de Campions amb 71 gols. Queda enrere ja Ruud van Nistelrooy, el davanter holandès que va atipar-se de celebrar gols arreu del continent amb les samarretes del Manchester United i el Reial Madrid. Messi ja suma 62 gols amb només 26 anys.

Cargando
No hay anuncios

El novembre del 2005, amb només 18 anys, Messi va marcar per primer cop a la màxima competició europea. Va ser en la golejada 5 a 0 dels blaugrana contra el Panathinaikòs. Un dels moments més màgics, més enllà dels gols a les finals de Roma i Wembley, va ser l'any 2012, quan Messi va marcar 5 gols contra el Bayer Leverkusen. Els homes de Pep Guardiola van superar 7 a 1 els alemanys i l'àrbitre del partit, com va passar ahir a la nit al Camp Nou, va ser el noruec Svein Oddvar. A més a més, amb el primer gol contra l'Ajax, Messi va trencar una ratxa de quatre anys sense marcar de falta directa a la Lliga de Campions. L'argentí no ho aconseguia des de la victòria 1 a 2 contra el Dinamo de Kíev el desembre del 2009.

El hat trick contra els holandesos li serveix a l'argentí per recuperar-se del gust amarg que va deixar l'última edició de la Champions. El jugador de Rosario va marcar el seu darrer gol el 2 d'abril al Parc dels Prínceps de París, el mateix dia que va començar el seu malson amb les lesions, preludi del revés del Bayern Munic al Barça a les semifinals.

Cargando
No hay anuncios

En forma

El d'ahir no va ser el primer hat trick de Messi aquesta temporada. Tot i començar la campanya amb problemes físics, el davanter del Barça ja havia marcat tres gols a Mestalla, tots tres al primer temps de l'apassionant duel contra el València de Miroslav Djukic. En total, Messi ja acumula nou dianes en set partits disputats.

Cargando
No hay anuncios

En acabar el partit, tot i l'efectivitat, Messi va reconèixer les dificultats de l'equip per crear joc. "Crec que a la segona part hem controlat més el partit. És qüestió de temps, ja ens anirem adaptant", va explicar el de Rosario. Un Messi que es va afegir al debat sobre l'evolució del model blaugrana. "És bo que tinguem variants en el nostre joc; hi ha partits en què hem de sortir a la contra, tenim bons passadors i jugadors rapidíssims per aprofitar-ho, i tenir moltes variants és bo per a nosaltres", va apuntar un Messi que va rematar quatre cops entre els tres pals i va marcar tres gols. Ahir a la nit fins i tot es va atrevir a rematar amb el genoll.