DAKAR 2011
Esports12/01/2011

Laia Sanz: "Era una etapa en què es podia perdre molt i guanyar molt poc"

En la novena etapa, la pilot va ser conservadora i va evitar tornar-se a quedar sense benzina. A falta de quatre etapes, segueix encapçalant la classificació femenina

Redacció

CopiapóLa novena etapa, disputada en un bucle de 235 quilòmetres amb sortida i arribada a Copiapó, va servir per consolidar el lideratge de Laia Sanz al capdavant de la classificació femenina. Malgrat el curt recorregut, Laia no va voler confiar-se i es va prendre l'etapa amb precaució, conscient de la posició que ocupa a la cursa. "Era un dia en què es podia perdre molt i guanyar molt poc, sobretot perquè la sortida de l'especial era en grups de 20 pilots a la vegada i al principi ens hem ajuntat moltes motos en poc espai. A més, durant la primera hora hi havia molta boira, així que he decidit quedar-me una mica enrere", ha comentat.

La pilot, que ha acabat la cronometrada en la 41a posició, tenia por de tornar a tenir problemes amb l'autonomia de la seva moto en una especial sense cap aturada prevista per proveir-se de benzina. "No volia quedar-me sense benzina un altre cop, com em va passar en la sisena etapa, així que he dosificat el consum tot el que he pogut. Preferia perdre temps i ser més conservadora que córrer molt i després tenir un problema que engegués a rodar tot el que hem aconseguit aquests últims dies", ha confessat.

Cargando
No hay anuncios

Laia només va prémer l'accelerador al final de l'etapa, quan faltaven 40 quilòmetres per al final i tenia benzina de sobres. "Annie Seel [la seva rival en la lluita pel lideratge de la classificació femenina] m'havia passat i sabia que m'estava recuperant temps. L'important no era el crono, sinó evitar quedar molt lluny d'ella de cara a l'ordre de la sortida de l'etapa següent", ha comentat la de Corbera.