FÓRMULA 1
Esports 10/07/2016

Grand Chelem per a Hamilton a Silverstone

Rosberg, sancionat amb 10 segons per usar il·legalment la ràdio, cau fins a la tercera posiciío

Martí Molina
3 min
'Grand Chelem' per a Hamilton a Silverstone

BarcelonaTriomf incontestable de Lewis Hamilton a Silverstone, líder des de la primera fins a l'última volta, sense cedir mai la primera posició, sortint des de la 'pole' i aconseguint la volta ràpida. És a dir, un Grand Chelem, el tercer de la seva carrera. Un resultat que li permet guanyar per quarta vegada al Gran Premi de la Gran Bretanya, igualar els quatre triomfs de Nigel Mansell i retallar distàncies al Mundial.

Una victòria, doncs, rodona per a un pilot que ha fet un cap de setmana impecable. Ha estat el més ràpid en els entrenaments i no ha perdut el nord en els primers compassos de la cursa, quan l'asfalt estava totalment mullat, i fins i tot ha salvat una sortida de pista que li hauria pogut suposar l'abandó. Hamilton ha guanyat i ja és a només un punts del seu company Nico Rosberg (168 a 167).

I és que l'alemany, que inicialment havia acabat segon a Anglaterra, ha estat sancionat amb deu segons per haver rebut ordres il·legals dels seus enginyers. El tercer lloc d'aquesta carrera entretinguda havia estat per al jove Max Verstappen. Les posicions, per tant, han canviat en la investigació posterior a la cursa.

La pluja, determinant

Els equips estaven pendents de si plouria a Silverstone i ho ha fet, just abans del Gran Premi. L'aiguat ha enxopat completament l'asfalt i hi havia tanta aigua que els comissaris han optat per fer una sortida de seguretat, darrere del 'safety', per evitar accidents. Amb tanta aigua, la visibilitat és nul·la i el risc augmenta quan hi ha tanta aglomeració de monoplaces.

El cotxe de seguretat, però, s'ha allargat molt i, quan ha marxat després de la volta cinc, ja hi havia un carril una mica més sec. Això ho han aprofitat alguns equips per entrar a boxs i posar els pneumàtics intermedis, deixant de banda els de pluja extrema. La majoria han optat per aquesta estratègia, excepte els capdavanters, que han aguantat una estona més per mirar d'agafar distàncies.

Hamilton, primer, ha pogut mantenir el ritme i les distàncies, afavorit perquè Rosberg i Verstappen han començat una lluita entre ells per la segona posició. Ja a la volta setze s'han vist els primers 'slicks' i els temps han baixat considerablement.

De totes maneres hi havia un parell de punts crítics. El primer, fora de la traçada i que dificultava els avançaments, ja que en el moment que els pilots deixaven la línia –la franja d'asfalt que s'havia eixugat– per superar un rival, tocaven la part molla i perdien adherència. Això ha fet que costés molt de variar les posicions. L'altre punt d'interès era al final de la recta de meta, al revolt d'Abbey, que ha costat molt d'eixugar-se i ha provocat les sortides de pista d'homes com Vettel, Alonso, Verstappen, Räikkönen, Sainz o Hamilton.

La cursa ha estat entretinguda, sense moviment a la part del davant però sí amb batalles per ocupar la zona de punts.

Verstappen ha pogut situar-se segon després del canvi de rodes de pluja a pneumàtics de sec, i ha defensat amb honor la posició. Rosberg, al cap de vuit girs que semblaven inacabables, l'ha acabat superant i s'ha situat segon. A falta de quinze voltes, semblava que el podi ja estava sentenciat.

La trampa de Rosberg

Llavors, però, han arribat els problemes de Rosberg amb la caixa de canvis i la petició d'auxili als enginyers, que li han dit què havia de fer. La FIA ha començat una investigació perquè aquesta maniobra, que els mecànics ajudin el pilot a través de missatges de ràdio, està prohibida.

En realitat, els enginyers han donat dues consignes al pilot. La primera, els paràmetres que havia de tocar al volant per solucionar-ho. I la segona, que passés directament de la marxa sis a la vuit.

La deliberació ha estat llarga, de dues hores i mitja, i ha acabat amb la sanció de seu segons per a Rosberg. Això implicava que Verstappen escalés un lloc a la classificació.

Classificació PROVISIONAL del GP de la Gran Bretanya

Al darrere, destaquen els problemes de Ferrari, sobretot de Vettel, que només ha pogut ser novè, mentre que els Force India de Pérez i Hülkenberg han tornat a fer un bon paper acabant sisè i setè, respectivament. També destaca el vuitè lloc de Sainz, que hauria pogut ser millor si no hagués tingut una sortida de pista al revolt d'Abbey; exactament el mateix problema de Fernando Alonso, que ha quedat fora de la zona de punts per anar d'excursió en el punt més crític de Silverstone.

stats