MOTO2

Luis Salom mor després de patir un accident a Montmeló

El pilot mallorquí ha perdut el control de la moto al revolt 12 del circuit de Barcelona-Catalunya. La sessió d'entrenaments s'ha suspès

El mallorquí Luis Salom ha mort als 24 anys després de patir un greu accident al circuit de Barcelona-Catalunya. Salom ha estat traslladat a l'Hospital General de Catalunya, però els metges no han pogut fer res per salvar-li la vida. L'accident ha tingut lloc durant la segona sessió d'entrenaments lliures de Moto2 del Gran Premi de Catalunya de motociclisme.

Dorna, l'empresa organitzadora dels Grans Premis, ha anunciat la mort en una roda de premsa d'urgència. "Malgrat l'esforç del personal de l'hospital, ha mort a les 16.55 h" ha dit el doctor Giancarlo di Filippo, responsable mèdic de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM).

Salom ha perdut el control de la moto al revolt 12, dos abans d'entrar a meta, en un dels punts més tècnics i on els pilots circulen a uns 160 quilòmetres per hora, amb tercera velocitat. El mallorquí ha sortit del traçat i ha necessitat assistència mèdica urgent. Inicialment, s'ha acostat l'helicòpter del circuit a la zona de l'accident, tot i que finalment el pilot ha estat evacuat en ambulància.

"Dos vehicles medicalitzats i dues ambulàncies s'han traslladat d'urgència al lloc de l'accident. I també un helicòpter. Per la gravetat de les ferides, s'ha considerat que era millor fer el trasllat per carretera", ha afegit Di Filippo. 

"Se li ha tancat la direcció, ha caigut i ha topat amb la protecció", ha explicat Miguel Oliveira, el pilot que corria just per darrera de Salom en el moment de l'accident. "És un revolt on no hi ha gaire escapatòria, que és pràcticament tot asfalt i costa frenar en una caiguda", ha afegit.

Arran de l'accident, s'ha suspès la sessió d'entrenaments quan quedaven encara 24 minuts per disputar-se.

A la tarda, els pilots han sortit a la pista per inspeccionar el revolt i detectar possibles anomalies de seguretat. Dorna, però, ha confirmat a l'ARA que els entrenaments i les curses seguiran endavant, tal i com estava previst.

La comissió de seguretat ha determinat mantenir la prova, tot i que es modificarà lleugerament el traçat, tal i com ha confirmat poc després Dorna. D'aquesta manera, s'incorporarà un doble revolt, exactament el mateix que es fa servir en les curses de Fórmula 1.

De fet, aquesta configuració ja es va aprovar fa dos anys, en un test oficial de MotoGP, però aleshores es va descartar utilitzar-la perquè restava espectacularitat a la cursa (tot i que alguns pilots ho consideraven més segur). Finalment, s'aplicarà a partir d'aquest dissabte. Els pilots tindran temps extra als entrenaments lliures i oficials per adaptar-se al nou traçat.

No és la primera vegada que hi ha un  accident mortal a Montmeló. Un dels casos va ser el de  Rubén Torres (germà del pilot de Superbikes Jordi Torres), durant el Campionat d'Espanya de Velocitat (CEV) del 2006.

Més continguts de