L'In-Edit Empordà complementa els documentals musicals amb concerts i col·loquis
La cita audiovisual s'inclou dins el Festival de Torroella de Montgrí i se celebra de l'1 de juliol al 19 d'agost
L’In-Edit Empordà, la proposta de cinema documental del Festival de Torroella de Montgrí, obre la seva segona edició aquest 1 de juliol amb una programació que duplica el nombre de projeccions respecte de l’any passat i incorpora activitats complementàries amb breus concerts i col·loquis. També s’amplia la durada d’aquesta proposta audiovisual, que s’allargarà fins al 19 d’agost. Les sessions es faran al Cinema Montgrí de Torroella i al Palau Solterra, de la Fundació Vila Casas.
Per a la inauguració de l’In-Edit Empordà s’ha programat un concert al Palau Solterra (1 de juliol, 19 h) de la violinista francesa Amandine Beyer, que interpretarà una selecció de les sonates i partites completades per Bach el 1720, que constitueixen algunes de les més poderoses manifestacions del seu geni creador. L’activitat s’emmarca en el programa de la residència de l’Acadèmia d’Ambronay - Sustainable EEEmerging que acull el Festival de Torroella de Montgrí.
Aquest concert es complementarà amb la projecció de Living Bach, una recerca sobre el secret universal de la música de Bach, al Cinema Montgrí (23.15 h), i un col·loqui posterior amb la directora Anna Schmidt i Sergi Cameron, director de cine i productor.
Un altre dels documentals seleccionats en aquesta nova edició de l'In-Edit és La marsellesa de los borrachos, que es projectarà el 8 de juliol i que reconstrueix el viatge que l’estiu del 1961 va fer per Espanya un grup de joves antropòlegs italians gravant cançons populars per donar suport a la resistència antifranquista. La projecció d’aquest documental es complementarà amb una visita guiada temàtica al Museu Palau Solterra - Fundació Vila Casas i un col·loqui previ amb Pablo Gil Rituerto, director del documental, i Pere Camps, director del festival Barnasants.
També es projectarà Soundtrak to a coup d’etat, un documental de jazz que reescriu l’episodi de la Guerra Freda que va portar els músics Abbey Lincoln i Max Roach a colar-se en el Consell de Seguretat de l’ONU en protesta per l’assassinat del congolès Patrice Lumumba.
Per al 22 de juliol s'ha programat la projecció de Dispararon al pianista, el nou treball d’animació de Fernando Trueba i Javier Mariscal a ritme de jazz i bossa nova. Com a activitat complementària hi haurà un showcase amb el pianista Albert Sanz, el contrabaixista Javier Colina i la vocalista de jazz Carme Canela, i un col·loqui posterior a la projecció amb Javier Mariscal i Sergi Cameron.
Altres documentals que es podran veure en el marc de l’In-Edit Empordà són Alexina B. Vides en composició,que tracta sobre la creació i estrena de l’òpera Alexina B. de la compositora Raquel García-Tomás; A la recerca del violí perfecte,sobre el viatge d’un lutier per trobar el millor arbre per fabricar el violí perfecte per a la violinista Janine Jansen, i Joana Mallwitz - Momentum, un film sobre la directora d’orquestra Joana Mallwitz que es complementarà amb un col·loqui sobre els rols de poder i gènere en la música clàssica amb la participació de Belén Clemente, directora d’orquestra i cor, i Laura Grau, comunicadora i creadora de contingut digital. El darrer dels documentals programats és Niños somos todos, sobre el cantaor Niño de Elche. La projecció, prevista per al 19 d’agost, s’acompanyarà d’una conversa amb Niño de Elche i Sergi Cameron.