El PP i Ciutadans s'indignen per l'entrevista a Oriol Junqueras a 'Informe semanal'

Pablo Casado considera "vergonyós" que TVE parli amb "un pres implicat en el cop a l'Estat"

El programa de Televisió Espanyola 'Informe semanal' va emetre aquest dissabte a la nit un reportatge sobre la situació política catalana, titulat 'Las grietas del Procés', que incloïa una entrevista al president d'ERC, Oriol Junqueras, la primera que concedeix a una cadena de televisió d'àmbit estatal des que la jutge Carmen Lamela va ordenar el seu ingrés a presó preventiva, el novembre de l'any passat. Junqueras va respondre per escrit un qüestionari des de la presó de Lledoners, i el programa va recollir algunes de les opinions que els va fer arribar. 

Però aquesta decisió de recollir les paraules de Junqueras ha indignat els líders del Partit Popular i de Ciutadans, que fins i tot abans que s'emetés el reportatge ja van mostrar el seu enuig a través de Twitter i ho van aprofitar per carregar durament contra TVE, que s'ha convertit en objectiu prioritari dels populars i dels taronges des que Rosa María Mateo es va convertir en la seva màxima responsable gràcies al suport dels diputats del PSOE, els de Podem, els dels partits independentistes i els nacionalistes bascos. 

"Resulta vergonyós que la televisió pública emeti una entrevista a un pres implicat en el cop a l'Estat que va pretendre donar l'independentisme. És aquesta la televisió que volen?", es preguntava el president del PP, Pablo Casado, que afegia el 'hashtag' #TVEsinGolpistas. 

Minuts després, el portaveu adjunt del PP al Congrés, Rafael Hernando, hi insistia: "El PSOE converteix RTVE en un apèndix de TV3. Avui a 'Informe semanal' una entrevista amb un dels implicats en el cop d'Estat a Catalunya a la presó. Un nou pagament de ZPedro [un joc de paraules amb Pedro Sánchez i José Luis Rodríguez Zapatero] als independentistes. Han enfonsat l'audiència amb les seves purgues i ara la humilien". 

Des de Ciutadans, Albert Rivera considera que "Sánchez es va saltar per decret el concurs públic a RTVE per coses com aquestes: entrevista a un pres processat per malversació i rebel·lió, blanquejant el seu soci per preparar un indult infame". 

Diversos periodistes de TVE han donat també el seu punt de vista sobre el cas i han mostrat la seva incredulitat davant les crítiques del PP. En aquest sentit, Sylvia Fernández de Bobadilla recordava que Junqueras ha estat entrevistat recentment per diaris com 'La Razón' o 'El País', "perquè és notícia", i Xabier Fortes, presentador de 'Los desayunos' (i exvicepresident del consell d'informatius de TVE, des d'on va denunciar múltiples casos de manipulació i mala praxi informativa durant el mandat de José Antonio Sánchez), li va respondre: "Companya, portem 48 hores d'intensiu bombardeig ultra, 'fake news' incloses. El que està fent 'Informe semanal' es diu periodisme". 

Més continguts de