Audiències

Els audímetres validen la nova marca 3CatInfo i registren un increment general de públic

L'antic canal 3/24 ha pujat en un any més d'un 25%

BarcelonaLa refosa de les diferents marques informatives de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) en una de sola ha generat controvèrsia entre part dels treballadors de l’ens i també per part de veus vinculades a Junts, una de les forces polítiques que van configurar l’actual cúpula de l’ens. L’anàlisi d’audiències mostra, però, que els audímetres han obviat aquesta qüestió i les audiències han millorat a bona part de les finestres informatives de la casa, això sí, amb matisos.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La dada més evident, perquè hi ha una mesura pública i diària, és la de l’antic canal 3/24. Des que es va posar en marxa el rellançament el passat 17 de setembre i fins a finals d’octubre, el canal ha marcat un 1,9% d’audiència. És una dada que supera la del mateix període dels cinc anys anteriors, durant els quals com a molt es va arribar a un 1,6%. Entre aquestes mateixes dades –per evitar l’efecte estacional– però de l’any passat el 3/24 va registrar un 1,5%. El creixement en un any, per tant, és del 27% (a l’espera de saber si l’efecte de rellançament i la curiositat per la novetat es consolida o bé es torna a xifres similars).

Cargando
No hay anuncios

Als Telenotícies, l’alegria ha anat per barris. A l’edició del vespre, que manté Toni Cruanyes, però incorpora Raquel Sans els divendres i caps de setmanes, l’audiència ha pujat del 20,5% al 22,1%. En canvi, als migdies acusen el canvi de Sans per Anna Garnatxe, ja que en aquest cas, amb la mateixa actualitat informativa, pateixen un lleuger retrocés des del 27,6% al 25,8%. Amb tot, la dada segueix estant en línia amb l’obtinguda durant els deu exercicis precedents: en sis ocasions es va aconseguir més audiència, però en quatre la quota de pantalla va quedar per sota.

Mentrestant, a la franja nocturna, Marina Romero ha experimentat una millora de les dades. El seu programa ha passat a dir-se Més Nit –abans era el Més324– i salta de l’1,4% a l’1,8% de quota de pantalla. Són xifres que no igualen el seu predecessor, Xavier Grasset, que en nou de cada deu arrencades de temporada va aconseguir millors resultats, per bé comença a apropar-s’hi, especialment pel que fa als últims quatre anys, en què el periodista començava a acusar un cert desgast i erosió en les dades dels audímetres.

Cargando
No hay anuncios

L’èxit de la nova marca 3CatInfo a la ràdio és més difícil de mesurar, perquè l’EGM –l’únic ens que mesura les escoltes per ones hertzianes– tan sols ofereix tres dades anuals. Això sí, les dades digitals suggereixen que també hi ha una millora, si més no en el nombre de dispositius. En total s’hi han connectat 50.100 aparells des de l’estrena del nou 3CatInfo Ràdio, la qual cosa suposa una mitjana diària de 4.800 dispositius únics, que és un 19% més que la mitjana que es tenia durant tot l’any 2025.

Una bona arrencada

Més enllà de l’estrena de la nova imatge i marca dels informatius, TV3 ha tingut un bon inici de temporada. L’octubre el va acabar amb un 14,1% de quota de pantalla, la qual cosa li va permetre ser líder indiscutible, a prou distància del 10,0% de La1, que va ser segona.

Cargando
No hay anuncios

Entre les estrenes d’enguany, per això, l’alegria ha estat irregular. La nova etapa de Col·lapse, amb Jordi González com a conductor, està superant els resultats que obtenia Ricard Ustrell durant les mateixes setmanes dels anys 2022, 2023 i 2024. Aleshores va marcar 8,4%, 13,5% i 12,9% mentre que el seu relleu porta un 13,9% de share en les sis emissions ofertes fins al moment. La sèrie generacional Vintage també està funcionant molt bé, amb un notable 15,5% d’audiència, per bé que és un resultat sensiblement inferior al de la primera temporada, quan aquesta comèdia amb Abel Folk i Lluís Villanueva aconseguia un 16,9%. Finalment, Bestial va arrencar amb molt males audiències, però moure’l de franja i remuntar-lo li ha permès recuperar-se una mica. Diumenge 19 d’octubre fins i tot va fer un 11,1% tot i que de moment porta acumulat un 8,8%, prou per sota de la mitjana del canal.