Burger King... de la ultradreta?

La cadena Burger King ha llançat una campanya comunicativa de la mà de diversos streamers, una de les quals és l’anomenada RoRo, que es va fer viral per les seves receptes de cuina elaborades que sempre començaven amb la fórmula “Hoy a Pablo le apetecía...”, on el tal Pablo era la seva parella. Ho deia amb una veu prima, diferent de la seva habitual, per accentuar la seva imatge d’esposa submisa tradicional. Ella ja ha explicat que tot plegat té molt de personatge, però al final no costa gaire de veure que part del seu èxit es fonamenta en aquesta visió regressiva que promou l’extrema dreta i que el refranyer espanyol va fixar en dites terribles com La mujer y la sartén, en la cocina estén o La mujer honrada, en casa y con la pata quebrada. Imbecil·litats com aquestes que fa quatre dies semblaven només vestigi rònec d’un passat cavernícola ara són el substrat cultural d’una part substancial dels joves. Que RoRo col·laborés amb una fundació fatxíssima vinculada a Vox en una recollida d’aliments per la Dana també fa alçar les celles davant del personatge, fins i tot si creiem la seva versió, segons la qual va ser una cosa purament accidental, ja que no sabia qui eren. Vaja, quina mala sort, a l’hora de triar.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El cas és que, amb tots aquests antecedents, Burger King ha decidit promocionar igualment un dels seus menús amb la imatge de la tiktoker i el lema “El menú que le apetecía a Pablo”. Que una cadena de menjar ràpid tiri de referents que fomenten el servilisme femení per connectar amb els joves fa evident fins a quin punt la ultradreta ja ha guanyat la partida del relat per la via del desacomplexament masclista. Campanyes com aquesta fan que uns valors més carques que els supertacañones de l’Un, dos, tres acabin venent-se com a moderns i trencadors. Però el que és ranci segueix sent ranci, per molt quètxup que hi aboquis.