Cacaolat i la publicitat
Mèdia08/04/2011

Mans fredes, Cacaolat calent!

Les campanyes del batut català han marcat l'ideari publicitari de diverses generacions, amb eslògans que han passat a la història com 'Mans fredes, Cacaolat calent' o 'Posa'm un Cacaolat'

Redacció

BarcelonaLa història de Cacaolat comença el 1933, quan l'empresa lletera Letona presenta el producte estrella al gran públic a l'Exposició de Mostres de Barcelona. Amb Cacaolat, que estava registrat com a marca des del 1931, Letona començava una altra era.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El producte va aconseguir un gran èxit molt aviat, en gran part gràcies a l'efectiva campanya publicitària que se'n va fer. El mateix 1933, naixia de les mans del pintor Joan Gil i Gil el personatge "Pepi", que es va convertir en un símbol indissociable del producte.

Cargando
No hay anuncios

La trajectòria comunicativa de Cacaolat ha anat canviant al llarg dels anys, adaptant-se als hàbits i a les preferències dels consumidors. En la primera etapa, els esforços es van centrar a remarcar la qualitat del producte, fent èmfasi en el seu bon sabor i les seves propietats nutritives. La compra de Letona per part de Clesa va suposar un canvi substancial en la trajectòria comunicativa i es va redefinir la imatge de Pepi, que va aparèixer com un personatge de carn i ossos. A partir dels vuitanta, la consolidació del producte es va articular a través de la presència destacada en el patrocini esportiu. Uns anys més tard, van proliferar les seves aparicions en anuncis radiofònics i televisius, i campanyes com Posa'm un cacaolat o Mans fredes, Cacaolat calent van fer-se populars. En l'època dels noranta es van realitzar diverses accions propagandístiques, com ara l’adopció del Floquet de Neu, la creació del premi d’homenatge “Forjadors del futur” i col·laboracions amb la Marató de TV3.

L'objectiu de les campanyes de Cacaolat sempre ha sigut acostar els seus productes a la societat i ressaltar els valors que vol transmetre la marca, fent èmfasi en el caràcter atemporal del batut, del qual es pot gaudir en qualsevol època de l’any.