Mèdia26/01/2017

Competència investiga si TVE s'ha saltat la llei per emetre publicitat

La cadena va anunciar productes infantils com si estiguessin vinculats al seu canal Clan

Ara

BarcelonaLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert un expedient sancionador a Radiotelevisió Espanyola per haver emès continguts publicitaris com si es tractés d'autopromocions vinculades a algun dels seus programes.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Segons aquest organisme, entre octubre i gener tots els canals de la corporació estatal (La 1, La 2, 24 Horas, Teledeporte i Clan) van incloure a la seva programació espots de "productes d'ús infantil als quals s'afegia el nom de Clan", com si estiguessin relacionats amb algun programa del canal infantil. L'organisme, però, assenyala que "no s'aprecia una associació directa o una vinculació o identificació amb cap programa concret del qual puguin derivar i, per tant, no estarien inclosos en les excepcions publicitàries que permet la normativa de finançament de RTVE".

Cargando
No hay anuncios

Els mitjans públics estatals tenen prohibit per llei emetre publicitat, però sí que poden promocionar els seus programes o altres productes que se'n derivin. La cadena, doncs, hauria intentat aprofitar aquesta escletxa per anunciar altres productes fent veure que tenien relació amb Clan.

TVE té quinze dies per presentar al·legacions, i posteriorment la CNMC emetrà el seu veredicte sobre el cas.