'El convidat' torna més íntim i descobrint nous entorns
A partir de dilluns Albert Om tornarà a ser El convidat. En aquesta tercera temporada aprofundirà en la intimitat dels seus amfitrions i intentarà descobrir el món que s'amaga darrere de cada un d'ells.
BARCELONA." El convidat ja és una trilogia, com El padrí , i de les tres pel·lícules d'El padrí la meva preferida és la tercera". Amb aquest elogi ahir Miquel Garcia, el cap de Nous Formats de TV3, obria la presentació de la tercera temporada d'El convidat , que comença dilluns (22.25 h) i que, segons ell, "sembla impossible que pugui tenir el nivell que té".
Per demostrar-ho des de bon principi, el primer amfitrió que acollirà Albert Om a casa seva serà l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol, que el rebrà esmorzant un entrepà de catalana i amb qui pactaran no parlar de política durant tot el cap de setmana. Aquest és, segons Om, l'únic "això no toca" del capítol, en què Pujol no defuig cap qüestió: "Fem un retrat íntim de la persona segurament més pública d'aquest país", explica el presentador, que creu que l'expresident va "passar-s'ho bé" durant el rodatge, però admet que aquell episodi és el que més el va "impactar": "Dormir paret per paret amb el matrimoni Pujol-Ferrusola fa respecte", bromeja.
Valors positius
A més de Pujol, la nova temporada d' El convidat , de tretze capítols, inclou molts altres "números 1" i persones que tenen "coses per explicar", en paraules de Garcia. Així, Om s'allotjarà a casa del filòsof Xavier Rubert de Ventós, del tenor Josep Carreras, del perruquer Lluís Llongueras i de la cantant Núria Feliu. Però, més enllà dels noms destacats, el presentador explica que hi han introduït "gent poc coneguda però que transmet valors positius". És el cas del lama Wangchen, el representant del Dalai-lama a Europa, que viu en un pis del carrer Balmes de Barcelona, i de Victòria Molins, una monja de carrer que viu al barri del Raval de la capital catalana i que permet que el programa "accedeixi al quart món" i entri a la presó de Quatre Camins. "Qui no té ningú té la Victòria Molins", subratlla Om.
Altres entorns poc coneguts que El convidat descobrirà en aquesta tercera temporada són el món gitano, gràcies al cantant Peret; el de la muntanya, a través de la visita a Kilian Jornet en una caravana instal·lada als Alps; la residència d'avis on viu Neus Català, l'única dona catalana que segueix viva després d'haver passat per un camp de concentració nazi i que amb 97 anys ha tornat al seu poble natal del Priorat, i el pis de l'oftalmòleg Joaquim Barraquer, situat just a sobre de la seva clínica i en el qual, segons Albert Om, el doctor porta una vida "excèntrica". "Volem ensenyar el món que hi ha darrere de cada persona", explica el presentador, que resumeix així la filosofia del programa: "Mostrem els que sempre hem vist com mai els hem vist".
Cuinant amb Ferran Adrià
La nova temporada del programa inclourà una novetat: en un dels capítols Om no serà el convidat, sinó que farà d'amfitrió, i rebrà a casa seva el xef Ferran Adrià. El presentador deixa clar que "l'essència" del capítol serà la mateixa, és a dir, que el protagonista no serà ell sinó el cuiner, i reconeix que se sent "més còmode" anant a casa d'algú que no pas acollint-lo, especialment si el convidat és "el millor cuiner del món i tu no destaques especialment" en matèria culinària.
En ser preguntat sobre si els partits del Barça mantindrien una presència important a l'espai, Om va explicar que "hi ha tradicions que no es poden perdre", i va avançar que, justament al costat d'Adrià, va viure un moment futbolístic "curiós": veure el partit de comiat de Pep Guardiola com a entrenador de l'equip blaugrana en un bar de l'Hospitalet acompanyats del pare del cuiner, poc després que ell hagués deixat el Bulli.
El convidat afronta la tercera temporada després d'haver guanyat un premi Ondas i d'haver assolit un 24% de share mitjà fins ara.