Els dimonis de Da Vinci tornen a agitar la Florència dels Mèdici

Fox estrena avui la segona temporada de la sèrie ‘Da Vinci’s Demons’

Joan Callarissa
31/03/2014

BarcelonaLeonardo da Vinci continua sent una icona útil per als mitjans 494 anys després de la seva mort. La cadena nord-americana Fox el torna a portar a la televisió espanyola amb la segona temporada de la ficció d’aventures de David S. Goyer Da Vinci’s Demons. La cadena estrena avui la nova tanda d’episodis, la trama de la qual gira entorn als anys de joventut del polifacètic italià. Nou dies després de la seva estrena als Estats Units, la sèrie torna a les 23.10 hores, just després de l’episodi final de la quarta temporada de The walking dead.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Da Vinci’s Demons està produïda per Adjacent Productions i narra la història “no explicada” -segons els creadors- d’un jove Leonardo da Vinci durant la seva turbulenta joventut, a la Florència renaixentista. La ficció parteix de les vivències d’un jove de gran intel·ligència que viu com a lliurepensador, cosa que l’aboca permanentment a defugir les limitacions de l’època en què li va tocar viure, i en què no era senzill tenir tanta llibertat. Per representar aquest cru panorama, Goyer utilitza elements del gènere fantàstic. Un recurs molt útil per embolcallar les aventures del jove Da Vinci, amenaçat sempre per conspiracions pròpies de la segona meitat del segle XV.

Cargando
No hay anuncios

La sèrie està protagonitzada per l’actor britànic Tom Riley, que en aquesta segona temporada mostrarà un Da Vinci que intenta fer la seva en una Florència submergida en el caos arran de la conspiració de la família Pazzi. Concretment, Goyer utilitza la figura d’un Lorenzo de Mèdici malalt que ha de confiar a Leonardo la ciutat, que està plenament afectada pels embats de les forces de Roma.

A la recerca dels seus orígens

Cargando
No hay anuncios

Mentre que la família Mèdici arriba a extrems impensables per fer front a les noves amenaces que pateixen -que donaran molt de si aquesta temporada-, Leonardo haurà d’ajudar-los però també de dedicar-se a ell. Intentarà trobar un antic llibre que explica la història de la seva mare. No obstant això, aviat s’adona que no està sol en la recerca. És a dir, la ficció afegeix nous enemics a Da Vinci, que se sumen als problemes que ja li generava el papa Sixt. Per si tot això fos poc, aquesta temporada la concepció que té sobre la seva història canviarà de cop quan comenci un llarg viatge per terres lluny de Florència, cosa que també canviarà la seva concepció del món.

Al protagonista de la sèrie, Tom Riley, el tornen a acompanyar la resta d’actors de la primera temporada: Laura Haddock, Elliot Cowan, Lara Pulver, Blake Ritson i Girolamo Riario. Goyer, productor i director tant televisiu com cinematogràfic, ha tornat a comptar amb tots ells per una temporada a la qual la divisió internacional de Fox li va procurar una estrena mundial. Concretament, es va estrenar en 125 països.

Cargando
No hay anuncios

El primer capítol de Da Vinci’s Demons es va emetre a Espanya al canal de pagament Starz. Un llançament rècord amb més d’un milió d’espectadors, que es van convertir en 2,1 milions al llarg de les reposicions del cap de setmana. Aquell tret de sortida de ben segur li ha acabat garantint la segona temporada que comença avui.