Els jugadors del Barça es converteixen en sèrie
Una nova generació de Barça Toons es transformaran en protagonistes d'una sèrie animada per a TV3. La ficció és part d'un llançament que inclou llibres, marxandatge i aplicacions per a mòbils.
BARCELONAEls Barça Toons, la versió animada de tots els protagonistes del millor club del món, arriba a la televisió en tres dimensions. Tot i que ja existien des de fa temps com a concepte, ara emprenen un nou camí que els ha de portar arreu del món, segons explica Gemma Larrègola, la presidenta de la productora d'aquesta sèrie animada.
A hores d'ara els jugadors i altres membres de l'equip ja tenen una versió de la sèrie que els ha donat veu -fins ara els Barça Toons no parlaven-, que ja està compromesa a 72 països. Així, podrem sentir els jugadors del Barça en català, però també podrem escoltar com parlen en rus, xinès, portuguès, àrab i castellà.
De fet, Històries del Barça , que és com es dirà la sèrie, incorporarà diverses diferències més enllà de la veu que dóna als jugadors. Per exemple, que es vegin en tres dimensions i que apareguin en forma d'aplicacions, cosa que passarà a Nadal.
Concretament, la força dels Barça Toons parteix d'un rellançament que Larrègola sintetitza anomenant-los "la nova generació de Barça Toons". El que havia estat durant uns anys només un instrument puntual de promoció del club ara "tindrà un llançament en 360 graus" en forma de llibres, marxandatge, la sèrie animada per a la televisió i les aplicacions de mòbil. Tota una sèrie de coses que s'aniran presentant en diversos moments.
La sèrie presenta els jugadors del Barça en contextos que van més enllà del futbol. Com explica Larrègola, aquest esport sempre surt com a rerefons i sempre hi juguen, però "no és la qüestió principal", ja que ho "són els valors". La presidenta de MUF posa com a exemple que "en un capítol marxen a treballar durament a casa de Puyol perquè perden un partit".
D'aquesta manera, els 13 capítols de 13 minuts que tenen previstos de moment amb TV3 -tot i que el Barça en vol més- faran passar per aventures de tot tipus els jugadors animats del Barça.
A més, els creadors asseguren que "hi ha un gran treball de documentació al darrere". Sobretot en els episodis històrics. Per tot això, "la passió" amb què han fet la sèrie "és molt gran", hi ha hagut "una documentació brutal" i el que més feliç els fa és, segons Larrègola, "poder transmetre valors".