La tele que ens espera: 'Rèquiem per Detroit' i pels cavalls

'Comando al sol' i el 'Sense ficció' són algunes de les propostes televisives del dia

Joan Callarissa
24/07/2013

BarcelonaUn cop d'ull a les graelles televisives d'avui:

  • A l''APM?' [TV3 / 21:51 hores], Jaume Barberà, del programa 'Singulars', explicarà com veu la tele a l'espai la Televisió és Cultura. A més, el format humorístic emetrà una paròdia d'Oliver i Benji, una entrevista inèdita a Elvis Presley, el caràcter de Josep Cuní, Mariló Montero jugant amb la videoconsola i els 5 millors moments televisius de la setmana.
  • A les 22:15 hores, el 33 emet 'Sense ficció', que presenta 'Rèquiem per Detroit', una cinta que mostra la destrucció d'una ciutat i del somni americà, vista pel documentalista britànic Julien Temple. Detroit, era la quarta ciutat d'Amèrica i ara és un lloc ple de decadència. Nascuda amb la indústria de l'automòbil, ens demostra què passa quan una crisi econòmica i social destrueix tots els paràmetres de la convivència. Un paisatge que es trobarà Barack Obama en el seu segon mandat, a pesar de les ajudes abocades per salvar la indústria de l'automòbil, principal motor de la ciutat.
  • A les 22:30, un nou capítol de 'Per sempre (o no)' –una sèrie sobre l'amor, la parella i la família en les últimes generacions de catalans– ocuparà la programació de TV3. Aquest capítol es diu 'S'ha acabat'. Diverses parelles expliquen la seva experiència de trencar en diferents moments històrics, i del que aquest trencament va implicar per a la seva vida i per a la dels seus fills. L'extrem oposat a les notícies de la secció de Focus del dia: dues parelles que viuen els seus millors moments amb el naixement dels seus fills: els ducs de Cambridge i Penélope Cruz i Javier Bardem.
  • 'Comando al sol' [La 1 / 22:30 hores] mostra aquesta setmana als que usen una setmana de vacances per posar-se als peus de cavalls salvatges, "muntar a pèl" i rapar-los, a Sabucedo, Galícia. També viatgen a Màlaga, on per als mariners el dia més gran és el del Carme –la patrona dels mariners–. El viatge del 'comando' culmina a Cadis, on es presentarà als que treballen més que mai en aquests mesos i, quan lliuren, tenen la millor platja a uns metres de casa.