TELEVISIÓ

La Sexta 3 guanya a Paramount la batalla del cinema

Els homes de més de 45 anys són els principals espectadors d'aquests canals

Joan Callarissa
28/03/2013

BarcelonaEl canal Paramount Channel compleix un any de cinema aquest dissabte. Tot i que encara no hi ha dades oficials d'aquests 365 dies oferint pel·lícules de la factoria nord-americana Paramount -la més vella dels EUA-, la cadena es va situar el 2012, segons Barlovento, en un 1,1% mitjà de share al llarg de tot l'any. Una xifra que és baixa en comparació amb les de les emissores generalistes, però que és digna per a un canal nou de la TDT que apareix en plena era de fragmentació d'audiències.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, analitzant qui són els seus espectadors, es pot observar com els homes formen majoritàriament el target del canal. Entre els homes, l'audiència va ser l'any passat d'un 1,3%, dues dècimes superior a la mitjana del canal i tres per sobre de les dones. Entre els homes, els que més es miren les cintes d'entreteniment del catàleg de Paramount són els de mitjana edat. El percentatge de quota de pantalla puja fins a l'1,5% en homes d'entre 55 i 64 anys.

Cargando
No hay anuncios

Per territoris, Paramount ha forjat una de les seves reserves d'espectadors a Catalunya, on durant els mesos que va emetre del 2012 va obtenir una quota de pantalla de l'1,4%, tres dècimes per sobre que la mitjana assolida arreu d'Espanya. Catalunya és el territori de l'Estat on més bons números van recollir l'any passat, seguida de Galícia, que li va concedir un 1,3% de share . La zona espanyola que menys es va mirar els films nord-americans de Paramount va ser Castella-la Manxa, amb un 0,8%.

Les dades també afavoreixen el canal en observar els seus resultats els caps de setmana. L'1,1% de mitjana puja fins a l'1,4% en dissabte i diumenge. L'últim dia de la setmana és el que la cadena té més audiència. Com a canal especialitzat en cinema que és, concentra el seu èxit quan els espectadors tenen més temps: caps de setmana i el vespre.

Cargando
No hay anuncios

Els seus resultats augmenten a mesura que avança la nit. En el primer tram del prime time , Paramount va comptar el 2012 amb un 1,2% de quota de pantalla, que va pujar fins a l'1,5% en la segona part de la nit. Tot i això, la cadena es dispara en el tram de matinada, ja que va aconseguir un 3,5% de quota. És a dir, va superar en 2,4 punts la seva audiència mitjana. Un bon resultat de share que no es tradueix en nombre total de teleespectadors, ja que a aquelles hores la majoria de les persones dormen i les xifres totals d'espectadors són baixes.

Les cinc més vistes

Cargando
No hay anuncios

Per celebrar aquest "any de cinema" estranger, Paramount ha decidit que dissabte posarà a la seva graella les cinc pel·lícules més vistes d'aquest any: Un sueño para ella (2,7% de share ) , El guardaespaldas de la primera dama (2,2%) , Adiós pequeña, adiós (2,5%) , Kickboxer (2,5%) i El justiciero de la noche (2,4%). De fet, el canal s'ha atrevit fins i tot a deixar a les mans dels espectadors quina pel·lícula -d'aquestes- volien veure a les 22 hores de dissabte, l'hora que consideren "estel·lar" els programadors del canal. A través de la seva web, els espectadors han decidit que veuran Adiós pequeña, adiós , una cinta dirigida per Ben Affleck que narra la història de dos joves detectius privats de Boston que són contractats per una família per intentar trobar una nena de quatre anys que ha estat segrestada.

De fet, la bona salut del cinema a la televisió a través dels canals especialitzats la reflecteixen millor encara els resultats de La Sexta 3, que es va transformar a principis del 2011 en Todo Cine. Aquest canal, que va complir dos anys al febrer, va tancar el 2012 amb una audiència mitjana de l'1,6% de share . Un 0,2% més que l'any anterior.

Cargando
No hay anuncios

Homes cinèfils

Com en el cas de Paramount, la cadena d'Atresmedia té com a target principal el públic masculí. Els homes eleven fins a l'1,8% l'audiència mitjana de l'emissora. Una dada que encara creix més quan s'observen les dades obtingudes en homes d'entre 45 i 64 anys. Fins l'1,9%.

Cargando
No hay anuncios

En aquest cas, però, Catalunya no és la líder absoluta com a espectadora de la cadena. Comparteix el podi amb les Balears i el País Valencià, que són -ex aequo - les que més espectadors donen al canal, amb un 1,8% de la quota de pantalla. Catalunya està en segon lloc, i li concedeix un 1,7% de la seva audiència.

Les tòniques en el consum d'aquest canal són les mateixes que a Paramount Channel i que a la majoria de cadenes. És a dir, es concentra la majoria del consum a les nits i en el cap de setmana. Tot i això, en aquests dos contextos la cadena creada per Mediapro va acumular un 1,8% de quota de pantalla -durant els caps de setmana- i un 2% -en la segona franja de nit-. No obstant, Todo Cine coixeja en la franja de matinada. Mentre que Paramount hi va recollir un 3,5%, el canal d'Atresmedia només va fer un 1%.

Cargando
No hay anuncios

Tot i les diferències pel que fa a resultats, hi ha altres característiques que defineixen Todo Cine. Sobretot, l'atenció que paren als cinèfils, més enllà de proporcionar-los films sense parar. Al llarg de l'últim any, han emès més de 2.000 peces cinematogràfiques, però també han ofert 100 cicles temàtics i homenatges a diverses personalitats del setè art. De fet, l'acceptació del públic cinèfil a la cadena també l'han capturat a base de prestar atenció en festivals com el de Sitges i en cites com els Oscars i els Goya. I és que tots els esforços són pocs per seduir un públic que ho té tan fàcil en l'època de les xarxes i les descàrregues.