TELEVISIÓ

Telecinco enfronta la 'Familia' als 'Fenómenos' d'Antena 3

Telecinco estrena aquesta nit la sitcom Familia, que parteix de la complicada relació entre tres germanes que ronden la trentena. La sèrie competirà contra la comèdia d'Antena 3 Fenómenos.

Albert Castellví Roca
08/01/2013

BARCELONAL'any comença amb canvis a Telecinco. El canal de Mediaset posa en marxa la seva nova sèrie, Familia , però en comptes de col·locar-la al forat que li havia quedat buit els dimecres -on fins abans de Nadal s'hi emetia La Voz - ha preferit situar-la als dimarts i iniciar d'aquesta manera un duel de ficcions espanyoles amb els Fenómenos d'Antena 3. Aquesta sèrie es va estrenar amb força a finals de novembre, però es va desinflar ràpidament i les últimes emissions ja s'havien vist superades pel programa Hay una cosa que te quiero decir .

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Ara Telecinco vol donar el cop de gràcia a la producció rival amb l'estrena de la seva nova comèdia, alhora que trasllada l'espai que presenta Jorge Javier Vázquez a la nit dels dimecres, un prime time que, de moment, Antena 3 omple amb cinema. D'aquesta manera, Mediaset confia a consolidar el format en aquesta nova ubicació abans que la cadena de Planeta hi situï alguna nova proposta.

Cargando
No hay anuncios

Per assegurar-se l'èxit de Familia , que s'estrena aquesta nit (22.30), Telecinco no té manies a l'hora de la presentar-la com a hereva de dues de les produccions que històricament li han donat més bons resultats i que encara avui són més recordades pel públic: Médico de familia i Los Serrano . L'element comú entre aquestes tres sitcoms és que parteixen de les relacions familiars com a base per als conflictes i les trames que plantegen, però Familia hi introdueix un element nou: en aquest cas, el personatge central que lliga tots els membres de la família no són els pares, sinó la germana mitjana, la Carlota (Alexandra Jiménez), a qui pares, germanes, cunyats i companyes de feina utilitzen sovint com a confident de les seves desgràcies i com a ase dels cops per a les seves frustracions.

La Carlota, una advocada de trenta anys, és soltera però té un fill adolescent, el Jacobo (Àlex Batllori). La seva germana gran, la Malena (Juana Acosta), és una escriptora d'èxit casada i que acaba d'adoptar una nena vietnamita. Tot i que aparentment la seva vida familiar és idíl·lica, la realitat és que el seu caràcter impedeix que la relació amb el seu marit sigui tan bona com tots dos desitjarien i alhora provoca que no s'acabi d'entendre amb els seus pares. La germana petita, la Natalia (Nausicaa Bonnin), és una mestra a l'atur que peca d'innocència i que confia massa en la bona fe de tothom. El seu casament amb el Daniel (Pepe Lorente) marcarà el punt de partida de la sèrie.

Cargando
No hay anuncios

Coincidint amb aquest enllaç matrimonial, però, la família rebrà una mala notícia: el pare (Santiago Ramos), un exfutbolista que ara es dedica a fer de representant de jugadors, descobreix que pateix una malaltia greu, i a partir d'aquest moment deixarà de mirar-se tant el melic i dedicarà més atenció als altres. Mentrestant, la seva dona (Mabel Rivera), una exmodel que es nega a envellir, farà l'impossible per trobar un marit per a la Carlota.

Entre els pretendents hi haurà un personatge intepretat per Joaquín Reyes, que protagonitzarà algunes aparicions puntuals al llarg de la sèrie. També hi tindran papers secundaris actors com Joaquín Kremel i Teté Delgado.