Telecinco treu profit del Mundial i recupera el lideratge al juny
El canal de Mediaset supera per set dècimes TV3, que cau més d'un punt
BarcelonaEl Mundial de futbol ha fet estralls en el rànquing d'audiències del mes de juny. Els bons resultats que ha aportat a Telecinco –i en menor mesura a Cuatro– la transmissió en obert del torneig ha permès als dos principals canals de Mediaset assolir uns objectius que se'ls resistien des de feia molts mesos: liderar a Catalunya –en el cas de Telecinco– i distanciar-se de La Sexta –pel que fa a Cuatro.
Telecinco ha tancat el juny amb una quota de pantalla del 13%, la qual cosa suposa un increment de 6 dècimes en relació amb el maig i de 2,1 punts respecte a l'abril. De fet, el registre obtingut aquest mes suposa la millor marca del canal de Mediaset des del juny del 2012, és a dir, des de l'última Eurocopa, que també es va poder veure a través d'aquesta cadena. Precisament, aquella havia estat l'última vegada que Telecinco tancava un mes com a líder a Catalunya, una fita que ara ha repetit en superar TV3 per set dècimes.
La televisió pública, doncs, cau fins al segon lloc després de perdre 1,3 punts i quedar-se amb un 12,3% de quota al juny, la xifra més baixa des de l'agost del 2013 si no es té en compte l'11,6% del febrer, marcat per les vagues. Això sí, TV3 no ha vist amenaçat el segon lloc i ha deixat la tercera classificada, Antena 3, a 1,4 punts de distància. El canal d'Atresmedia ha tancat el mes amb un 10,9%, mig punt menys que al maig.
La 1 també ha anat a la baixa, i del 7,6% de fa un mes ha passat ara al 7,4%. Això li ha permès mantenir-se en la quarta posició, tot i que per la mínima: l'impuls del futbol ha disparat Cuatro fins al 7,3% –1,1 punts més que al maig– i l'ha deixat, per tant, a tocar de la televisió pública. Gràcies a aquest creixement, el canal de Mediaset ha pogut superar La Sexta, un fet que aquesta temporada només s'havia produït al gener i per una dècima. Ara, en canvi, la distància entre aquests dos canals –que fa un mes empataven amb un 6,2%– és d'un punt, ja que La Sexta ha tancat el juny amb un 6,3%.
La setena plaça l'ocupa 8TV, que baixa una dècima i se situa amb un 3,7%, mentre que FDF encapçala el rànquing de temàtiques amb un 3,1%. Pel que fa a la resta de canals de Televisió de Catalunya, han obtingut un 1,7% per al Super3/33, un 1,3% per a l'Esport3 i un 1,1% per al 3/24.
Rècord històric de Mediaset
Pel que fa a Espanya, Telecinco ha eixamplat el lideratge que manté des del febrer. Amb un 15,9% de quota mensual –millor dada, també, des de l'Eurocopa del 2012–, ha guanyat mig punt en relació amb el maig i dos en comparació amb l'abril, i ha superat Antena 3 en 2,8 punts. El canal d'Atresmedia s'ha deixat sis dècimes en l'últim mes i ha tancat el juny amb un 13,1%.
La tercera plaça l'ha conservat La 1, tot i perdre vuit dècimes i quedar-se amb un 9,5%, mentre que Cuatro ha aconseguit avançar La Sexta per primer cop des del setembre. El segon canal de Mediaset ha pujat un punt, fins al 7,7%, mentre que el d'Atresmedia s'ha quedat amb un 7,4%, una dècima més que al maig.
Tot plegat ha provocat que Mediaset aconseguís aquest juny el millor resultat de la seva història, amb un 33% de 'share', sumant-hi també els temàtics. En canvi, Atresmedia ha obtingut el resultat més baix des de la fusió amb La Sexta, amb un 25,9%.