Estrena

3Cat busca amor (o diners) amb 'Love cost' i Núria Marín

La plataforma de TV3 estrena un 'dating', format que va abandonar després d''Amor a primera vista', programa de fa més de 30 anys

3 min
Núria Marín

BarcelonaDes dels anys d'Amor a primera vista TV3 no ha tingut un dating, un concurs on diversos concursants busquin l'amor. D'això han passat més de tres dècades, temps més que suficient perquè la televisió pública recuperi el seu esperit romàntic. Ho farà amb Love cost, una nova proposta que s'estrena aquest dijous a la plataforma 3Cat i que està comandada per la periodista Núria Marín, que assumeix el seu primer projecte en solitari a TV3, que compagina amb la col·laboració a l'Està passant. De moment s'han produït sis episodis de 50 minuts.

Love cost no és un dating com els de fa 30 anys, sinó que és un format evolucionat i adaptat a la societat actual. De fet, en aquest programa produït per Minoria Absoluta no tothom hi va a buscar l'amor; hi ha concursants que el que busquen són diners. En cada episodi, un solter o una soltera visita el programa per trobar l'amor amb una de les quatre persones que s'han presentat com a candidates. Però hi ha gat amagat: dels quatre, dos no volen l'amor, sinó els diners. Marín assegura que aquest és l'element que aconsegueix afegir intriga al programa. "Cadascú ha de decidir què és més important per a ell, i t'emportes moltes sorpreses", assegura la presentadora. De fet, per mantenir aquest efecte, després del primer programa Marín va demanar a l'equip que no li expliqués quin jugador hi havia anat per l'amor i quin pels diners perquè no volia que se li notés que sabia qui estava enganyant. La productora de l'espai, Ana Joven, assegura que va ser tot un encert per part seva. "Les expressions de la Núria són reals perquè no s'esperava moltes de les coses que passaven. Ella no era l'única que no sabia la veritat, l'equip tècnic tampoc tenia la informació. És un programa que és arriscat a l’hora de gravar, perquè a algú se li pot escapar alguna cosa. Tot l’equip jugava", remarca.

Un engany 'blanc'

Cada un dels quatre aspirants porta una maleta en la qual a dins hi ha o bé el símbol de l'amor o bé el símbol dels diners. El contingut de la maleta, però, és una incògnita per a la persona que ha anat al concurs a buscar l'amor, i també per a l'espectador. La primera fase del concurs és una roda de reconeixement, un primer contacte en què el protagonista, basant-se en la resposta a una única pregunta, ha de descartar un dels quatre pretendents. Després arriba el moment de les cites ràpides, una amb cada un dels tres pretendents que queden. Un cop fetes les trobades, toca eliminar un altre pretendent. Cada cop que es descarta un concursant, s'obre la maleta i es descobreix si realment volia l'amor o estava buscant els diners. Quan només queden dos candidats, es fan dues cites en profunditat i llavors el protagonista tria amb qui es vol quedar. Si la persona que escull concursava realment per l'amor, tots dos marxaran en un viatge de luxe. En canvi, si venia pels diners, l'interessat marxarà amb un premi de 3.000 euros. Joven fa broma dient que l'amor és molt bonic però que "a vegades no és just". Per a la productora, el programa és un al·legat a favor de l'amor, però l'engany, encara que sigui blanc, també hi té un paper.

La persona soltera que protagonitza cada programa no està sola a l'hora de fer la seva tria. L'acompanya un comitè familiar format per dues persones del seu entorn més proper que tenen la missió d'aconsellar i, en cas necessari, fer decantar la balança cap a un cantó o un altre.

Tant Núria Marín com Ana Joven destaquen la selecció de concursants, feta a través d'un càsting, i les històries de cada un d'ells. "Buscàvem diversitat i tota mena d'orientació, el que volem era que tothom es pogués enamorar i que no hi hagués distinció", assegura la productora, que remarca que hi haurà varietat d'edats i representació de tot el territori català.

stats