CRÍTICA XARXES
Mèdia12/03/2011

Twitter i el dret a aïllar-se de la tragèdia

àlex Gutiérrez Margarit

Ahir, els trending topics globals de Twitter estaven copats pel terratrèmol del Japó: #tsunami, #richter, #Prayforjapan... Tots? No pas: el número 1 era #Super8Movie i si encapçalava el rànquing era perquè es tractava d'una etiqueta promocionada. Però la majoria de missatges que hi feien referència eren, en realitat, crítiques a Twitter per promoure aquesta etiqueta quan la tragèdia era tan forta. Algunes reflexions:

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

1. Twitter és possible gràcies al pagano que s'ha gastat els diners a promocionar la seva pel·lícula. Sense ell, no hauríem pogut seguir el minut a minut del que estava passant al Japó.

Cargando
No hay anuncios

2. No s'enganya ningú: al costat del hashtag hi havia una pastilla que informava clarament que es tractava d'un enllaç patrocinat.

3. Ningú no ha dit que l'ús primordial de Twitter hagi de ser el d'informar-se globalment. Evadir-se dels drames també és un dret.

Cargando
No hay anuncios

4. Alguns casos es converteixen en mediàtics. Altres, no. Exigir a Twitter gestos editorials aboca indefectiblement a establir un criteri arbitrari a partir del qual un tema ho atura tot. Uf, quin perill.