BarcelonaL’Hotel Alma ha sigut l’escollit per celebrar el Zacapa Room per primer cop a Barcelona. L’esdeveniment té per objectiu fer que tothom que s’hi acosti -amb cita prèvia- pugui entendre el detall de les fragàncies, textures i gustos que identifiquen el rom de la firma Zacapa. Aquest destil·lat de canya de sucre de Guatemala ha guanyat en cinc ocasions consecutives el premi al millor rom del món -l’última, el 2003- i la seva marca està entre les cent més ben considerades en el sector del luxe a escala global, segons la Luxury Association.
Amb aquest punt de partida sembla que el lloc i el producte s’han posat d’acord per garantir una bona experiència als que hi vulguin participar. Tot i això, no són els únics atractius de les jornades, que s’allargaran 28 dies -des del 12 de maig fins al 8 de juny-, ja que la terrassa de 400 metres quadrats d’aquest hotel de cinc estrelles de l’Eixample de Barcelona s’ha condicionat ad hoc per a l’ocasió amb una confortable posada en escena dels creatius valencians CuldeSac.
Per entendre aquesta beguda aromàtica i profunda, Zacapa organitza tots aquests dies tastos que comencen a les 15 h i que duren fins a les 24 h, tot i que l’èxit d’algunes vetllades ja els ha impedit tancar a l’hora prevista. Es tracta de tastos del seu rom de 23 anys i de la seva versió més exquisida, l’XO, que acaba el seu viatge de 25 anys en barriques de conyac francès gran reserva. L’empresa, a més de promocionar orgullosament el producte, s’encarrega també de proposar maridatges amb xocolata i amb plats cuinats per Núria Gironés, la cuinera de l’hotel.
Els interessats a participar gratuïtament en aquests tastos, que ja han portat aquest rom d’alta gamma per ciutats com Milà i Copenhaguen, s’hi poden inscriure a través de la web www.zacaparoom.es/experiencia. A més de poder tastar els diferents roms de la marca -tots de la primera premsada de la canya i reposats a 2.300 metres d’altura-, també coneixeran el mètode de producció que els ha garantit l’èxit.