DIETARI VV

27/7: Això és boicot?

Els valors positius per a uns poden ser negatius per a uns altres

Quan prenem les nostres decisions quotidianes de consum no pensem només en el preu i en la qualitat dels productes. També acabem decidint per altres consideracions, entre les quals per quins valors associem a cada marca. Les empreses ho saben. La publicitat i el màrqueting no se centren tant en convèncer del bon preu i l'alta qualitat del que fan, sinó que busquen associar-se a valors atractius per als clients. Així, les empreses ens venen proximitat, preocupació pel medi ambient, compromís social, sensibilitat estètica... El problema és que els valors positius per a uns poden ser negatius per a uns altres. Si una empresa patrocina el Barça, això fa els seus productes més atractius per als barcelonistes, però pot provocar el rebuig dels madridistes (i a l’inrevés). Podem dir que aquest rebuig és un boicot? Exactament per la mateixa lògica, si unes empreses de l’Íbex financen a petició de Rajoy campanyes contra l’independentisme, és lògic que els seus productes passin a ser menys atractius per als independentistes. I si una empresa es nega a etiquetar els seus productes en català, potser seran més atractius per als qui tenen mania al català, però ho són menys per als qui se l’estimen. I això actua en totes les direccions. Boicot? Mercat!

Més continguts de