El Camp Nou no arriba a temps
BarcelonaEl Barça està seguint fil per randa el manual de les remuntades, que dicta que el primer és creure que és possible –des que es va acabar el partit al Metropolitano no es va donar l'eliminatòria per perduda– i el segon arribar amb la màxima estrella, Lamine Yamal, en plena forma i amb els ànims pels núvols després de marcar el seu primer triplet i reconèixer que ha deixat enrere la malenconia i que torna a gaudir jugant a futbol. Si, a sobre, com a tercer pas s'hi afegeix la recuperació de Pedri, un jugador capital per a l'equip, plantar-se a la final de la Copa del Rei és difícil però no impossible. Al final, com va afirmar Flick, es tracta de marcar dos gols en el primer temps i dos més al segon. Pim, pam.
En qualsevol manual de remuntada també es dona per fet que l'ambient a l'estadi ha d'acompanyar perquè l'èpica es produeixi, que una mena de deliri col·lectiu s'ha d'apoderar de la grada i contagiar l'equip en els moments complicats, quan les cames pesin o el rival intenti treure el cap. Al Camp Nou només hi podran assistir 44.000 espectadors i no els 62.000 que el club va prometre. La culpa, esclar, és de l'Ajuntament, mai seva. I el més curiós de tot és que cola o, almenys, no dona la sensació que els perjudiqui. Joan Laporta remou uns macarrons, puja a un toro mecànic, fa botifarres a la grada i Rafa Yuste parla d'amor i harmonia, i vinga, tots contents.
L'absència de crítica pels incompliments reiterats dels terminis de l'estadi contrasta amb la ferocitat amb què s'ataca a les xarxes socials qualsevol que gosi dir en veu alta que alguna cosa no s'ha fet bé. Els laportistes estan perfectament sincronitzats, actuen en manada i s'acarnissen –la majoria sota pseudònims– amb insults i amenaces que ja han provocat la baixa d'uns quants periodistes que opten per abandonar un espai públic. No és que prefereixin estar callats, és que els han silenciat. Aquest era l'objectiu, i no un altre. Al cap i a la fi, el setge i l'assenyalament convida a l'autocensura. Algun dia, algú amb mitjans i ganes hauria d'estudiar el fenomen laportista a les xarxes. Mentrestant, l'equip ha complert, però el club no i l'estadi no arriba a temps per a la remuntada.