Per a qui treballa García Ferreras?

Aquest dissabte La Sexta s'ha convertit en el canal vint-i-quatre hores sobre el comitè federal del PSOE. Ho han titulat La batalla de Ferraz i durant tot el programa un García Ferreras sobreexcitat feia servir vocabulari molt bel·ligerant: “ La guerra abierta es terrible, cruel ”, “ Esto es brutal ”, “ Se está dinamitando desde dentro ”, “ Han conseguido que sea una sangría ”. Molt tertulià habitual i molta connexió en directe des de les diferents voreres del carrer Ferraz per explicar les esbatussades de la porta. Si s’ha de jutjar per l’ambient progressivament més crispat dels militants del carrer davant de la seu del partit a última hora de la tarda, l’especial d’ Al rojo vivo va servir d’efecte crida.

Inscriu-te a la newsletter PensemLes opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Cada vegada que algú els filtrava informació des de dins del comitè federal via WhatsApp, col·locaven en pantalla un símbol d’un telèfon mòbil que funcionava com a alarma, de color vermell encès. Tota la informació que rebien provenia del sector crític i, per tant, el programa va tenir un flagrant biaix anti Pedro Sánchez. García Ferreras es mostrava desconcertat per tots els disbarats que anava sabent del personatge i del que passava allà dins, i exhibia una actitud de desaprovació cap a Sánchez.

Cargando
No hay anuncios

El surrealisme ha arribat a cotes màximes quan l’únic que ha aparegut en pantalla per defensar el secretari general del partit (o el que en quedi) ha estat, atenció, Jorge Vestrynge. Que l’ex secretari general d’Alianza Popular fos l’únic que es mostrés comprensiu amb la postura de Pedro Sánchez té tela. Però a sobre ha exaltat García Ferreras, que l'ha contradit amb arguments del sector crític fent-ho amb tanta vehemència que semblaven compartits per ell: “ Es que dicen los críticos que el problema no es que ellos quieran facilitar el gobierno de Rajoy, pero que unas terceras elecciones eso sí que sería un gobierno de Rajoy para años. Lo que te dicen es que Pedro Sánchez no va a intentar formar un gobierno alternativo sino repetir como candidato en unas terceras elecciones! ”.

A l’hora de dinar, un tuit d’un socialista en què criticava l’espectacle mediàtic de La Sexta ha tret García Ferreras de polleguera. En el tuit, Luis Salaya es preguntava amb ironia des de quan La Sexta havia comprat els drets televisius dels comitès del PSOE.

Cargando
No hay anuncios

García Ferreras l'ha esbroncat en directe: “¡Hay socialistas a los que les molesta que hagamos este programa especial. Por ejemplo, a gente como esta. Así está el PSOE… Se puede ser más tonto pero hay que entrenar. […] Quizá los compramos cuando el PSOE decidió pegarse un tiro en las dos piernas. ¡Salaya! No vamos a pedirte a ti ni a ningún PSOE permiso de ningún tipo para hacer pe-rio-dis-mo. ¡Quizá no te has enterado de que esto ya ha cambiado! ¡Aquí no mandáis! ¡Ni aquí ni en ningún medio!

Cargando
No hay anuncios

Periodisme? Si és periodisme, cal preguntar-se al servei de qui l’estava fent. Més que ser d’utilitat per als espectadors, semblava un programa al servei dels colpistes socialistes, del govern de Rajoy i, sobretot, al servei de la seva idea d’Espanya.