Política 05/05/2014

Tremosa constata la debilitat de la marca Espanya amb l'escorcoll de les seus d'Adif i l'aposta per l'alta velocitat

El candidat de CiU contrasta la licitació d'obres de l'AVE per valor de 614,5 MEUR amb els 57,8 del corredor mediterrani

Acn
2 min
Ramon Tremosa, candidat de CiU a les eleccions europees / ACN

BarcelonaEl candidat de CiU a les eleccions europees, Ramon Tremosa, ha constatat la debilitat de la marca Espanya amb l'escorcoll de les seus d'Adif de Madrid i Barcelona per presumpta malversació de fons en les obres de l'AVE. "Són imatges que no ajuden", ha reconegut Tremosa, que ha afegit que "la marca Espanya cotitza molt baix avui" sobretot quan es veu la imatge d'un paleta tapiant un túnel d'alta velocitat entre Almeria i Múrcia per manca d'ús. I és que ha denunciat que en les últimes setmanes s'han licitat obres de l'AVE per 614,5 MEUR enfront dels 57,8 del corredor mediterrani. "Em preocupa que la marca Espanya no remunta i que PP i PSOE són els partits d'una Espanya que no vol canviar", ha conclòs. En roda de premsa després de l'executiva de CDC, Tremosa ha denunciat l'aposta de PP i PSOE per l'alta velocitat d'obres "faraòniques" i un model radial d'infraestructures malgrat el missatge de la Comissió Europea en favor del corredor mediterrani. Encara més greu, ha dit, quan fins i tot es tapien túnels per manca d'ús. Al seu parer, això "fa molt més mal" que la investigació per malversació de fons que s'està produint i que ja ha tingut com a resultat nou detinguts. "Potser sí que els catalans necessitem sortir d'un túnel d'AVE tancat per una paret, una imatge que el PP i el PSOE s'entesten a donar al món", ha lamentat.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El cap de llista de CiU ha enumerat diferents obres licitades en les últimes setmanes en trams de "dubtosa rendibilitat", que sumen un total de 614,5 MEUR, 324 a Extremadura. Però a més, ha subratllat que "més AVE vol dir menys despesa social".

Malgrat tot, i tot i aquest cas de presumpta malversació de fons, Tremosa s'ha mostrat convençut que la Comissió Europea farà complir el seu reglament, que preveu que el corredor mediterrani estigui en funcionament l'any 2030. "Europa ha donat un missatge molt clar al govern espanyol", ha apuntat. De fet, fins i tot ha apuntat que ell mateix li ha preguntat a un comissari què passaria si Espanya no confinancés les obres, i ell li va respondre que seria partidari de condicionar tot el diner públic que l'estat espanyol obté d'Europa.

stats