Mena (ICV-EUiA): “No participarem en el disseny d’un full de ruta de dretes”
El portaveu adjunt dels ecosocialistes al Parlament assegura que amb el pacte Mas-Junqueras “s’ha empetitit” el dret a decidir
BarcelonaEl portaveu adjunt d’ICV-EUiA al Parlament, Joan Mena, ha assegurat aquest dimarts que no participaran en “el disseny d’un full de ruta de dretes”, en relació als treballs sobre el rumb que ha de prendre el procés sobiranista des d’ara fins al 27 de setembre i també posteriorment. Així, Mena ha afirmat que des del pacte entre el president de la Generalitat, Artur Mas, i el líder d’ERC, Oriol Junqueras, “s’ha empetitit” el dret a decidir. Per l’ecosocialista, “hi havia un gran pacte polític i social” expressat a través del Pacte Nacional pel Dret a Decidir que s’ha convertit en una “reedició d’un pacte de govern”.
En aquest sentit, ha assegurat que des d’ICV no entraran “ni a discutir” un full de ruta que inclogui l’acció de govern de Mas, ja que per ells és “indestriable” la qüestió nacional i la social. Així, Mena ha emplaçat ERC a dissenyar un full de ruta “nacional, social i democràtic” des d’una “majoria d’esquerres”.
Proposta de resolució sobre el cas 4-F
Els ecosocialistes han anunciat la presentació d’una proposta de resolució al Parlament per demanar la reobertura del cas 4-F. En el text d’ICV-EUiA es lamenta el “retard en l’emissió del documental" a TV3 i s’expressa la “més enèrgica protesta” per la decisió d’un jutjat de Barcelona de prohibir una part de la seva difusió. També sol·liciten a l’Ajuntament de Barcelona que s’investiguin les actuacions d’alguns membres de la Guàrdia Urbana al 4-F i es facin públics els informes de què disposi sobre el cas. Alhora, els ecosocialistes demanen a la Fiscalia que obri diligències judicials per determinar “presumptes responsabilitats penals” que es puguin derivar dels fets.
La proposta de resolució d’ICV-EUiA també expressa el seu suport a la política impulsada pel govern tripartit en la legislatura 2006-2010 d’instal·lar càmeres de vigilància a les comissaries del cos de Mossos d’Esquadra, i demana al Govern que impulsi un nou codi ètic per al cos policial.