Corrupció

Un jutge investiga Montserrat Candini (PDECat) per presumpta corrupció en un contracte publicitari

La Fiscalia s'ha querellat contra l'alcaldessa de Calella per prevaricació, malversació i falsedat documental

L'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, en una imatge d'arxiu
07/02/2022
2 min

BarcelonaUn jutjat d'Arenys investiga l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (PDECat), i tres persones més per la contractació, presumptament a dit, d'una campanya publicitària per a la promoció turística del municipi. La Fiscalia s'ha querellat contra Candini i l'acusa de fraccionar diversos contractes a l'empresa adjudicatària, per evitar que s'hagués de fer un concurs públic per al projecte. Aquesta no és la primera investigació contra Candini, que també va estar imputada en una de les peces que investiga el presumpte finançament il·legal de CDC en la trama del 3% a l'Audiència Nacional.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

En el cas de la campanya de promoció turística que ara està sota lupa judicial, la Fiscalia atribueix a l'alcaldessa els delictes de prevaricació, malversació de fons públics i falsedat documental. A més de Candini, el fiscal també s'ha querellat contra el propietari de l'empresa adjudicatària, que havia treballat al departament de Comunicació de la Generalitat quan governava Convergència i Unió, i contra dues treballadores més que haurien facturat a aquesta empresa les hores extres que van fer per la campanya publicitària.

El contracte sota sospita, per la campanya És Calella, es va adjudicar per 14.953 euros, un import "molt proper al límit legal dels contractes públics menors, establert en 15.000 euros sense IVA", subratlla la Fiscalia en la seva querella. A partir d'aquest import, els projectes s'han d'adjudicar per concurs públic. Més enllà d'aquesta pràctica habitual en nombroses administracions, però, el ministeri públic assegura que, tot i que el projecte es va adjudicar el juny del 2020, la campanya estava feta ja des del mes de maig i que el projecte no es va modificar ni una sola línia. Segons la Fiscalia, les campanyes en premsa escrita i en ràdio van acabar costant 89.000 euros més al consistori.

Una auditoria extra

La Fiscalia assegura a més que l'alcaldessa es va posar d'acord amb el propietari de l'empresa adjudicatària perquè fos ell qui assumís el cost de les hores extres que havien fet dues treballadores de l'Ajuntament per la campanya. Per "compensar" aquests 1.590 euros de més, després l'Ajuntament de Calella hauria adjudicat un nou contracte menor a l'empresa perquè entregués una auditoria sobre la campanya publicitària És Calella.

Aquest segon contracte es va adjudicar a la mateixa empresa per 15.064 euros. Segons la Fiscalia, però, el document que va entregar l'empresa era molt senzill. Tant que, d'acord amb les metadades consultades pels investigadors, el fiscal calcula que l'empresa no va necessitar més d'una hora i mitja per elaborar-lo. Tampoc no ha trobat factures que justifiquin el pagament a les dues treballadores.

stats