El fabricant d'estris de cuina Lékué tanca la planta de la Llagosta i s'endú la producció a la Xina

El grup acomiadarà 25 dels 90 treballadors a Catalunya, on mantindrà la seu central de l'empresa i la distribució

 

El fabricant de motllos de silicona i utensilis per a la cuina Lékué ha anunciat que tanca la seva fàbrica de la Llagosta i trasllada la producció a la planta que té a la Xina. L'empresa ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar 25 empleats, més d'una quarta part de la plantilla a Catalunya.

La mesura, segons Lékué, és conseqüència "de la crisi de consum, que ha suposat una disminució considerable de les vendes".

La companyia mantindrà a la Llagosta la seu central i també la distribució a nivell mundial, com fins ara. També ha garantit el futur del centre de R+D creat recentment. La deslocalització de la producció, segons la direcció, garanteix la viabilitat de la companyia i dels seus 200 treballadors a tot el món.

Els sindicats rebutgen la deslocalització de la producció cap a l'Àsia i temen que amagui una estratègia per part del grup de capital de risc Espiga Capital –que té el 70% de la companyia– per a una futura venda.

"L'empresa ha al·legat com a motiu la previsió de pèrdues de mig milió d'euros aquest any, però pensem que pot ser un pas previ per vendre-la", ha lamentat en declaracions a l'ARA el responsable d'acció sindical d'indústria de CCOO de Catalunya, Fidel Corón.

Ha reconegut que el primer trimestre del 2015 Lékué ha registrat números vermells, però ha afirmat que l'empresa ha guanyat diners els últims anys (gairebé tres milions el 2013), i que tres mesos dolents "no justifiquen 25 acomiadaments".

CCOO proposarà a la companyia en properes reunions per negociar l'ERO que redueixi el nombre d'afectats assumint una sèrie de tasques com l'empaquetat i l'embalatge dels productes, que ara fan terceres empreses a Catalunya. Així, segons el sindicat, es podria garantir la feina per a prop d'una desena d'empleats.

Lékué va crear a finals de l'any passat un nou departament d'innovació i va desmantellar el de màrqueting en un gir per concentrar esforços en el llançament de nous productes, segons va explicar el mateix director general, Xavier Costa, a l'ARA. Alhora, el fabricant es proposava un pla ambiciós de creixement per arribar a una facturació de 80 milions el 2020. Actualment, el grup factura al voltant de 20 milions d'euros.

Més continguts de