La méteo: la calor arribarà abans de Setmana Santa
Aquesta tarda i vespre augmentaran els núvols i plourà a les Balears. Demà com més avanci el dia més sol farà
BarcelonaLa temperatura es va recuperant de forma ràpida. Aquesta tarda la majoria de termòmetres marcaven entre 2 i 5 graus més que ahir a la mateixa hora, i la mitjana de les temperatures màximes per al conjunt de Catalunya ha pujat 3,5 graus respecte del valor d'ahir. Tot i això, encara ha sigut més baixa del que tocaria per a l'època. Avui les pluges s'han centrat al sud del País Valencià, on s'han acumulat 21 l/m² a Ontinyent i 16 a Alacant. La neu i el gel han provocat paisatges purament d'hivern en punts de muntanya de la zona. A les Balears fins a les 17 h s'havien acumulat 3 l/m² a Formentera i 2 a Eivissa.
Aquesta matinada encara hi ha hagut glaçades tardanes extenses, i ja en van quatre. Avui la temperatura ha tornat a baixar sota zero en gairebé la meitat de les estacions de les quals fem seguiment diari. Sense vent i amb un cel bastant serè, la temperatura s'ha tornat a enfonsar de matinada, sobretot en zones enclotades.
El fet que una pertorbació ubicada al sud de la Península avanci cap al Mediterrani afavorirà que a la tarda els núvols vagin en augment també a Catalunya. Això sumat a la pujada de temperatures d'avui evitarà que les temperatures sota zero es repeteixin de cara a la pròxima nit. Demà a primera hora la temperatura serà fàcilment 3 o 4 graus més alta que avui en molts indrets.
Demà el dia començarà amb un cel molt tapat al Pirineu i en moltes comarques de Girona, on fins i tot es podrien escapar algunes gotes, precipitacions molt minses, en tot cas. Amb el pas de les hores, els núvols s'aniran esqueixant. Com més al sud, més sol farà. A les Balears plourà a primera hora, però a la tarda s'obriran clarianes. La temperatura pujarà de forma notable a Ponent i a les Terres de l'Ebre, però, en canvi, demà l'ambient encara serà força fred per a l'època al Pirineu i en moltes comarques de Girona.
La segona part de la setmana el temps serà tranquil i amb moltes estones de sol. Dissabte i diumenge segurament seran dies més variables i mig ennuvolats al Pirineu i en comarques de Girona, però hi ha escasses opcions que plogui.
La temperatura farà una pujada contundent els pròxims dies. A partir de dijous les màximes es dispararan per sobre dels 20 graus en moltes comarques, i el cap de setmana i en l'inici de la setmana se sobrepassaran fins i tot els 25 en alguns casos. D'un fred notable per a l'època passarem a una calor també notable per a l'abril. La pujada de la temperatura es notarà més en comarques de l'oest i del Pirineu que a la costa. En moltes comarques de Girona i de Barcelona la temperatura es dispararà dijous i divendres, però, en canvi, dissabte i diumenge l'ambient serà normal per a l'època.
La temperatura podria fer un pic estiuenc en l'inici de Setmana Santa. Entre dilluns i dimarts les màximes podrien fins i tot arribar als 30 graus en algunes comarques, però aquesta calor no duraria tota la setmana. El més probable és que en general la setmana que ve la temperatura sigui com a mínim primaveral cada dia, i fins i tot alta o clarament alta per a l'època en alguns moments.
Com començarà la Setmana Santa? Cada cop sembla més probable un canvi de temps entre dimarts i dimecres que faci que el temps sigui més variable i probablement deixarà alguna tongada de precipitacions més o menys extensa en aquest moment. Encara hi ha molta incertesa, però sembla probable que d'avui en vuit ens visiti una pertorbació més o menys activa. Poca cosa més es pot dir ara com ara. En tot cas, a hores d'ara no hi ha indicis que hagi de ser un canvi de temps persistent que pugui fer que el temps inestable duri tota la Setmana Santa. Caldrà seguir-ho.