Més pols en suspensió els pròxims dies, i primers canvis el cap de setmana
La calma es mantindrà, però a partir de dissabte i sobretot la setmana que ve la situació començarà a canviar
BarcelonaAhir les temperatures van baixar clarament al litoral i prelitoral a causa de l'entrada de més humitat i fresca de mar cap a terra. En aquestes zones hi va haver moltes boires i núvols baixos, especialment al matí. Però els termòmetres encara van pujar més a Ponent, on es van superar els 22 o 23 ºC i es van batre rècords de calor en un mes de febrer en onze estacions del Meteocat amb més de vint anys de dades ubicades en aquesta àrea. Uns rècords que se sumen als tres assolits dimarts al prelitoral.
Aquest dijous es mantindrà la calma, amb sol en general, migdia suau i noves boires o núvols baixos al matí, amb inversió tèrmica. Els pròxims dies augmentarà la pols en suspensió procedent del nord de l’Àfrica, i de cara al cap de setmana arribaran més núvols i alguns primers ruixats al Pirineu. Els mapes indiquen que la setmana que ve la inestabilitat augmentarà clarament per l’apropament d’una borrasca.
Dijous: calma total
El temps es mantindrà molt tranquil aquest dijous. El sol radiant dominarà, però es repetiran algunes boires o núvols baixos matinals, tant en planes i fondalades interiors com en punts del litoral i prelitoral, així com al nord-est. No obstant això, no seran tan extenses com les del dimecres, i s’aniran dissipant amb el pas de les hores.
Dia per aprofitar, amb marcada inversió tèrmica matinal. Per exemple, aquest matí ha començat amb 11 °C a Montserrat, mentre que ben a prop, a Vacarisses (Vallès Occidental), hi havia 1 °C. Una diferència de 10 graus en només 500 metres de diferència d’altitud. Les temperatures es mantindran semblants o pujaran una mica, amb migdia molt suau i moltes màximes de 16 a 22 °C. La qualitat de l’aire anirà empitjorant a causa de l’estancament atmosfèric i l’arribada lleugera de pols en suspensió.
Canvis a la vista
Divendres tornarà a ser un dia plàcid i per aprofitar, però el cap de setmana començarà amb alguns primers canvis. Un front fregarà el Pirineu i deixarà alguns ruixats poc destacats a la serralada, especialment al Pirineu lleidatà. A la resta no es descarta alguna gotellada o plugim local, amb un cel més variable. Allà on precipiti, l’aigua anirà acompanyada de fang, ja que la pols en suspensió procedent del nord de l’Àfrica anirà a més.
Tot plegat serà el preludi dels canvis més destacats que poden arribar la setmana que ve. Els mapes actuals indiquen que una borrasca s’ubicaria entre la península Ibèrica i el nord de l’Àfrica, impulsaria vents marítims carregats d’humitat i aportaria precipitacions. Una situació encara incerta que s’haurà d’anar concretant, però que posaria punt final a l’anticicló.